Exchangeمایکروسافت

چطور امکان استفاده از Mailbox را بر روی Outlook برای کاربران دامین Exchange Server فراهم کنیم؟

امکان فعال سازی MAPI هم از طریق Exchange Admin Center ، ECP و هم از راه Exchange Management Shell وجود دارد. زمانی که MAPI برای یک Mailbox فعال باشد ، صندوق ایمیل های کاربر از طریق Outlook و Mail Client هایی شبیه آن مانند Mozilla قابل دسترسی خواهد بود. به طور مسلم در زمانی که MAPI را غیر فعال نمایید  کاربران امکان استفاده از آن را در Microsoft Outlook و سایر نرم افزارهای ایمیل نخواهند داشت. مگر اینکه از پروتکل هایی مثل IMAP و POP3 بهره ببرند. که البته این پروتکل ها نیز بایستی برای میل باکس فعال شده باشند.

در هر صورت چه MAPI و هر پروتکل دیگر ارتباط کاربر با MailBox فعال باشد یا نباشد ، حساب ایمیل به دریافت ایمیل ها ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربر خواهد توانست با استفاده از Outlook Web App به ایمیل های خود دسترسی داشته باشد.

آیا MAPI به صورت پیش فرض فعال است ؟

نه تنها MAPI بلکه پروتکل های دیگری مانند POP3 نیز به صورت پیش فرض برای تمام کاربران Microsoft Exchange  فعال است. مگر اینکه Administrator آن را تغییر داده باشد.

در این آموزش ما روش فعال سازی و غیر فعال سازی MAPI را به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا وارد EPC شوید.

از بخش Recipients گزینه Mailboxes را باز نمایید.

سپس Mail Box کاربری را که قصد فعال یا غیرفعال کردن MAPI را برای آن دارید انتخاب نمایید و آیکون مداد را جهت ویرایش کلیک کنید.

فعال کردن مپی بر روی اکسچینج سرور

اکنون از بخش Mailbox Features وضعیت گزینه MAPI را بررسی نمایید.

اگر دقت کنید گزینه های IMAP و POP3 نیز از همین بخش Mailbox Features قابل ویرایش هستند.

فعال کردن مپی بر روی اکسچینج سرور

پرسش های خود را درباره این مقاله می توانید در بخش نظرات مطرح نمایید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا