NSXvcenterVMWareمجازی سازی

پیکربندی NSX Manager

در مقاله قبل روش Deploy اپلاینس مربوط به NSX را آموختیم. در این راهنما به نحوه تنظیمات پس از Deploy می پردازیم و همچنین در نهایت NSX Manager را به vCenter متصل خواهیم نمود.

پیکربندی NSX Manager

ابتدا ماشین مجازی که در مرحله قبل از روی Template ایجاد نمودیم را روشن کنید.

NSX Manager Configuration

یک زبانه تازه را در مرورگرتان باز نمایید و URL مربوط به NSX Manager را به صورت زیر بنویسید. ( با توجه به IP که شما برای آن تعیین کرده اید )

لاگین به NSX

نام کاربری Admin است.

در صورتی که مایل باشید Server ای را به عنوان Syslog معرفی کنید بر روی Manage Appliance Settings کلیک نمایید. در ابتدا پیشنهاد  می شود که تنظیمات زمانی سرور را مشاهده نمایید تا اطمینان حاصل کنید همگام سازی با NTP Server به درستی صورت پذیرفته باشد. در بخش Syslog Server بر روی Edit کلیک کنید.

آدرس Syslog Server را در فیلد مربوطه و پورت را برابر ۵۱۴ بنویسید. در صورتی که Syslog Server شما از پروتکل UDP استفاده می کند Protocol را یو دی پی انتخاب کنید. در غیر این صورت این موضوع را از کارشناس مربوطه سوال بفرمایید.

اتصال NSX به vCenter 

اکنون به بخش Home بازگردید و این بار Manage vCenter Registration را کلیک کنید.

در Lookup Service URL دکمه Edit را کلیک نمایید. دقت داشته باشین که این بخش نیازمند کاربری Administrator در vCenter و همچنین تنظیم صحیح NTP Server است.

در پنجره Lookup Service URL کافی ست که آدرس vCenter را در فیلد Lookup Service Host بنویسید و پورت را برابر ۴۴۳ قرار دهید. همان طور که گفته شد نام کاربری Administrator و کلمه عبور vCenter را وارد نمایید.

بازگردانی ماشین های مجازی در Veeam B & R به روش Instant VM Recovery

اگر Status مانند تصویر زیر Connected است کار به درستی انجام شده است و Lookup Service URL عمل می کند.

اکنون در قسمت vCenter Server دکمه Edit را انتخاب کنید.

برای این کار پورت ۴۴۳ بین NSX ، وی سنتر و ESXi های تحت کنترل آن ها باید باز باشد.

اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید و بر روی OK کلیک کنید.

در صورتی که با پیغام Connected مواجه شدید ، عملیات با موفقیت صورت پذیرفته است. کافیست یک بار از Web Client خارج شوید و دوباره لاگین کنید تا بخش NSX Manager را که در vCenter اضافه شده است مشاهده نمایید.

در مقاله بعدی که در تاریخ ۲۴ اسفند در ساعت ۹ صبح در وب سایت تک تیک منتشر خواهد شد ، با مکانیزم پشتیبان گیری NSX Manager  آشنا خواهیم شد.

 

NSX در وی سنتر

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا