vcenterVMWareمجازی سازی

VMware ESXi Dump Collector Support چیست؟

در مقاله های قبل از این سری آموزشی مفاهیم اصلی شبکه در زیرساخت های مجازی پلت فرم VMware مرور شد. اکنون زمان آن رسیده که با در نظر داشتن مفاهیمی که پیش از این فرا گرفتیم درباره VMware ESXi Dump Collector Support صحبت نماییم.

VMware ESXi Dump Collector Support

در ابتدا اجازه دهید که بازگشتی داشته باشیم به دروس خشک و بی فایده دوران دانشگاه ! حتما در آن زمان در مبحث سیستم عامل واژه Core Dump را خوانده اید. Core Dump یک رونوشت لحظه ای از حافظه است. اهمیت این مفهوم به حدی است که در مباحث جرم شناسی و امنیت نیز کاربردهای فراوانی دارد و در واقع به دلیل وجود امکان استخراج Core Dump است که نباید در صحنه جرم رایانه ها را خاموش نمایید.

در VMware نیز مانند هر پلت فرم Enterprise دیگری انواع Core Dump وجود دارد. برای مثال یکی از Core Dump های بسیار مهم ESXi ، رونوشت حافظه مربوط به VMkernel Memory است. هر بار که هاست ESXi با یک Critical Failure یا خطای مهم روبه رو می شود ، یک رونوشت حافظه از VMkernel در زمان بروز رخداد تهیه می شود. به واحدی که این کار را انجام می دهد VMware ESXi Dump Collector گفته می شود.

ESXi Dump Collector در ESXi 5.1 و بعد از آن هر دو نوع سوئیچ های استاندارد و Distributed را پشتیبانی می کند. اگر آدرس IP مربوط به VMkernel adapter تغییر یابد این تغییر در اینترفیس ESXi Dump Collector نیز اتفاق می افتد. این به روزرسانی خودکار درباره تغییر Gateway نیز صدق می کند.

رفع خطای Network Bridge در VMware Workstation

اگر شما قصد داشته باشید Network Adapter مربوط به VMkernel ای که توسط ESXi Dump Collector استفاده می شود را حذف نمایید ، این عملیات با نمایش یک Warning  متوقف خواهد شد. برای انجام این کار می بایست ابتدا Dump Collection را غیر فعال و سپس اقدام به حذف Network Adapter کنید.

بهتر است بدانیم که هیچ Authentication و رمزنگاری در Session انتقال فایل مابین هاست Crash شده و ESXi Dump Collector وجود ندارد. به همین دلیل از نظر امنیتی توصیه می شود که ESXi Dump Collector را در VLAN جداگانه ای از شبکه اصلی قرار دهید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نصب و پیکربندی ESXi Dump Collector به این لینک مراجعه نمایید یا در قسمت نظرات پرسش های خود را در این خصوص مطرح نمایید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا