Asteriskتلفن تحت شبکه

کدام نسخه از آستریسک برای ما مناسب است؟

یکی از پرسش هایی که پیش ار نصب Asterisk پیش می آید ، این است که کدام نسخه را باید نصب کنیم؟ در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به آخرین جدول ورژن های استریسک که به آن Asterisk Version Table می گویند. همچنی اصطلاحات مهم را در این جدول توضیح خواهیم داد. این مقاله در دی ماه ۹۷ تهیه شده است و ممکن است پس از این Asterisk Version Table شامل تغییراتی شود. بنابراین قبل از مطالعه آن تاریخ این مقاله را مد نظر داشته باشید.

نسخه های Asterisk

قبل از هر چیز اجازه دهید که نگاهی داشته باشیم به آخرین جدول نسخه ها ی آستریسک که از ویکی آن استخراج شده است :

جدول نسخه های آستریسک همان طور که در این جدول مشاهده می کنید ، اطلاعات نسخه های ۱.۲ تا ۱۶ آستریسک در این جدول وجود دارد. اولین ویژگی که برای هر نسخه ذکر می شود ، نوع Type Release آن است. Type Release یا مدل انتشار شامل LTS و Standard می باشد.

تفاوت نسخه های LTS و Standard در آستریسک

Type Release به شما نشان می دهد که هر نسخه خاص چه مدت شامل پشتیبانی خواهد شد؟ پشتیبانی در این جا به معنای برطرف کردن باگ های گزارش شده است. LTS سر نام عبارت Long Time Support به معنای پشتیبانی طولانی مدت می باشد. این به آن معناست که اگر شما از یک نسخه LTS استفاده می کنید از پشتیبانی طولانی مدت تری نسبت به یک نسخه Standard بهره خواهید برد. بنابراین پیشنهاد تک تیک این است که همواره از نسخه های LTS بهره ببرید. در واقع یک نسخه LTS آستریسک تا ۴ سال پشتیانی خواهد شد. همچنین یک سال اضافه تر نیز وجود دارد که در آن یک سال تنها باگ های امنیتی برطرف می شوند. بنابراین کل دوره پشتبانی به ۵ سال خواهد رسید. در نسخه های Standard  دوره های پشتیبانی بسیار کم تر از  ۴ سال می باشند و گاهی به ۱ سال نیز خواهند رسید. در نتیجه به عنوان مثال نسخه ۱۵ آستریسک که یک نسخه استاندارد است ، تنها یک سال پشتیبانی داشته است که در حال حاضر یک سال مذکور نیز به پایان رسیده ایت و شما دیگر بر روی این نسخه از پشتیبانی برطرف سازی باگ های عمومی بی بهره خواهید بود.

اما اگر از نسخه ۱۳ استفاده می کنید که یک ورژن LTS می باشد ، در این صورت تا سال ۲۰۲۰ هم چنان از به روزرسانی ها بهره مند می شوید.

EOL به چه معناست؟

EOL سرنام واژه های End of Support است که نشان دهنده این موضوع می باشد که از تاریخ EOL به بعد آن محصول شامل هیچ گونه به روزرسانی نخواهد بود.

به زودی در وب سایت تک تیک آموزش های جذابی در رابطه با آستریسک به اشتراک گذاشته خواهد شد ، بنابراین فراموش نکنید که ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

۲ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا