VMWareمجازی سازی

انتقال دیتا با استفاده از دستور netcat در VMware ESXi

در مقاله قبلی از این سری آموزشی نحوه بررسی وضعیت پورت ها توسط دستور netcat توضیح داده شد. اما کاربردهای این ابزار به این موضوع محدود نمی شود. در بحث Troubleshooting سرورهای VMware ابزار netcat همچنین می تواند دیتاهای خاصی را به راحتی بین دو سرور جا به جا کند. مفید تر از آن اینکه به راحتی می توانید از این طریق Performance انتقال دیتا را بین دو هاست ESXi اندازه بگیرید.

انتقال دیتا با استفاده از دستور netcat در VMware CLI

قبل از اینکه بتوانیم یک فایل یا دیتای خاصی را با استفاده از netcat بین دو سرور ESXi جا به جا کنیم ، ابتدا بایستی هاست مقصد را در وضعیت Listening قرار دهیم. فرض کنید مایل به ارسال دیتا بر روی پورت ۴۴۴۴ از نوع TCP هستید. به این منظور در هاست مقصد دستور زیر را تایپ کنید :

nc –l 4444

حال در هاست مبدا ، دستور nc را برای آدرس آی پی سرور مقصد و بر روی پورت TCP 4444 اجرا کنید :

انتقال فایل با دستور نت کت

چون در اینجا از سوئیچ –z استفاده نشده است سرور منتظر خواهد بود که داده ای که قصد ارسال آن را دارید را دریافت کند. ( مطابق آن چه از قبل می دانیم سوئیچ –z تنها وضعیت Connection را بررسی می کند و هیچ داده ای ارسال نخواهد کرد )

برای مثال من در اینجا عبارت this is a test را می نویسم و کلید Enter را انتخاب می کنم :

انتقال فایل با دستور نت کت

اکنون در هاست مقصد دقیقا همان عبارت مشاهده خواهد شد!

انتقال فایل با دستور netcat بین دو هاست ESXi

اکنون فرض کنید که مایلید فایل لاگ های vmkernel را به هاست طرف مقابل بفرستید. به این منظور دوباره در هاست مقصد با استفاده از دستور nc –l 4444 شروع به Listening بر روی پورت ۴۴۴۴ خواهیم کرد ( یا هر پورت باز دیگری که مایل باشید ! )

در سرور مبدا دستور netcad را به این صورت تایپ می کنیم :

nc 192.168.199.13 4444 < /var/log/vmkernel.log

در اینجا ۱۹۲.۱۶۸.۱۹۹.۱۳ آدرس IP هاست ESXi مقصد و /var/log/vmkernel.log نیز مسیر فایل لاگ های vmkernel در ESXi است. کلید Enter را بفشارید.

انتقال فایل با دستور نت کت

بلافاصله در سرور مقصد که در وضعیت Listening بر روی پورت ۴۴۴۴ قرار دارد ، تمام محتویات فایل vmkernel.log مربوط به سرور مبدا به نمایش در خواهد آمد.

این امکان وجود دارد که با افزودن ویژگی time ، علاوه بر آزمایش انتقال فایل ، زمان انجام این فرآیند را نیز جهت بررسی Performance استوریج تان اندازه بگیرید به نتیجه این دستور به همراه ویژگی time دقت کنید :

انتقال فایل با دستور نت کت

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
5 ماه پیش

واقعا عالی هستین

دکمه بازگشت به بالا