VMWareمجازی سازی

دانلود لاگ فایل های VMware ESXi و vCenter با استفاده از VMware Web Client

همان طور که در مقاله قبل از این سری آموزشی توضیح داده شد ، این امکان وجود دارد که لاگ فایل های ESXi و vCenter را برای بررسی دقیق تر و نگه داری طولانی مدت ، دانلود نمایید و در جای دیگری ذخیره کنید. در این راهنما روش انجام این کار آموزش داده خواهد شد.

دانلود لاگ فایل های VMware ESXi و vCenter با استفاده از VMware Web Client

به این منظور کافی ست که پس از لاگین به vCenter بر روی آیکون مربوط به هاست مورد نظرتان کلیک راست نمایید و گزینه Export System Logs را مطابق تصویر زیر انتخاب کنید.

دانلود لاگ فایل های VMware ESXi و vCenter با استفاده از VMware Web Client

در پنجره External Logs دسته بندی های زیادی وجود دارد که نه تنها شامل لاگ ها می باشد ، بلکه اطلاعات Configuration محیط مجازی شما را نیز درباره هاست مورد نظرتان در بر می گیرد. در صورتی که شما در کشورهایی به جز ایران کارشناس مجازی سازی باشید و پشتیبانی VMware را داشته باشید ( لایسنس معتبر ) معمولا در هنگام بروز مشکلات لازم است که از از همین پنجره یک کپی از تمام لاگ ها برای VMware ارسال شود تا آن ها بتوانند از این طریق محیط مجازی شما را شبیه سازی نمایند. بنابراین اطلاعاتی که در این جا وجود دارد به نوعی می تواند برای برخی سازمان ها ( مانند بانک ها ) محرمانه تلقی شود. چرا که با استفاده از این اطلاعات ، هکرها نیز می توانند اطلاعات بسیار زیادی درباره زیرساخت مجازی شما به دست آوردند. پنجره Export Logs در تصویر زیر نمایش داده شده است :

دانلود لاگ فایل های VMware ESXi و vCenter با استفاده از VMware Web Client

به مجموعه یک سری از لاگ ها به همراه هم Log Bundle گفته می شود. یکی از Log Bundle های بسیار سودمند برای ارزیابی و عیب یابی زیرساخت مجازی سازمان Log Bundle مربوط به Performance یا همان کارایی ESXi یا vCenter شما است. برای تولید این نوع لاگ ، بایستی پس از فعال کردن گزینه Gather Performance Data بازه زمانی  یا Duration را تعیین نمایید ( برای مثال در تصویر زیر ۵ دقیقه یا ۳۰۰ ثانیه ) و سپس مشخص کنید که هر چند ثانیه یک بار ( Interval ) در طول این بازه زمانی لاگ ها در این Bundle  ذخیره شود. در نهایت بر روی Generate Log Bundle کلیک کنید. واضح است که در صورتی که چنین پیکربندی را اعمال نمایید فرایند ایجاد Log Bundle حدود ۵ دقیقه یا بیشتر زمان خواهد برد. ( بسته به Duration ای که تعیین شده است )

بیشتر بدانیم! : به طور خاص Performance Data از طریق اجرای اتوماتیک دستور ESXTOP و vsish  تولید می شود. 😉 یعنی با تعیین Interval شما به ESXi دستور می دهید که هر چند ثانیه یک بار این کامندها را اجرا کند. 🙂

دانلود لاگ فایل های VMware ESXi و vCenter با استفاده از VMware Web Clientاگر مایل باشید برای همه هاست ها به صورت یک جا لاگ فایل ها را ذخیره نمایید می توانید در مرحله اول به جای کلیک راست بر روی آیکون هاست ، بر روی آیکن vCenter کلیک نمایید و سپس گزینه Export System Logs را برگزینید. در این صورت مانند آن چه که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، علاوه بر لاگ های مربوط به هاست ها ، امکان دانلود لاگ های vCenter و vSphere Web Client نیز با فعال کردن گزینه Include vCenter and vSphere Web Client logs وجود خواهد داشت.

دانلود لاگ فایل های VMware ESXi و vCenter با استفاده از VMware Web Client

در صورتی که این مقاله برای شما مفید است ، لطفا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

۲ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا