VMWareمجازی سازی

لاگ فایل های مهم ESXi و vCenter و نحوه دسترسی به آن ها با استفاده از VMware Web Client

در مقاله قبل از این سری آموزشی توضیح دادیم که اهمیت دست یابی به لاگ های VMware ESXi و vCenter جهت عیب یابی چیست. همچنین روش دست یابی به برخی از مهم ترین پیش آمدها در ESXi را از طریق محیط خط فرمان آموزش دادیم. در این راهنما روش دست یابی به فایل های Log را با استفاده از محیط VMware Web Client شرح خواهیم داد.

دسترسی به لاگ فایل های ESXi و vCenter از طریق VMware Web Client

ابتدا با دسترسی مناسب به  VMware Web Client لاگین کنید. در این راهنما ما به یک سرور vCenter متصل شده ایم. ابتدا مراحل را جهت دست یابی به Log File های vCenter شرح خواهیم داد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می شود کافی ست در Navigator بر روی نام vCenter کلیک نمایید ( فلش قرمز رنگ ) سپس در زبانه Monitor سربرگ Log Browser را برگزینید.

لاگ فایل های مهم ESXi و نحوه دسترسی به آن ها در محیط وب کلاینت

واضح است که تمام لاگ های رخ داده بر روی vCenter بسیار طولانی هستند و بررسی آن ها از توان هر انسانی خارج است. بنابراین می توانید با استفاده از گزینه Type نتایج نشان داده شده را محدود تر نمایید.

لاگ فایل های مهم ESXi و نحوه دسترسی به آن ها در محیط وب کلاینت

مشاهده لاگ فایل های EXSi نیز به همین میزان ساده است. کافی ست به جای vCenter هاست مورد نظرتان را به حالت انتخاب درآورید. سپس در زبانه Monitor وارد سربرگ Log Browser شوید. در اینجا ، در منوی آبشاری Type گزینه های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. ( برخی از آن ها به صورت کامل در مقاله قبل از این سری آموزشی شرح داده شده اند )

نصب VIB بر روی هاست VMware ESXi

لاگ فایل های مهم ESXi و نحوه دسترسی به آن ها در محیط وب کلاینت

همچنین در سمت راست گزینه دیگری نیز برای فیلتر بیشتر لاگ فایل ها وجود دارد. برای مثال در اینجا ما لاگ فایل vmkernel را انتخاب کرده ایم و سپس با نوشتن کلمه vmnic0 تنها لاگ هایی را مشاهده خواهیم کرد که مربوط به این اینترفیس مجازی هستند.

لاگ فایل های مهم ESXi و نحوه دسترسی به آن ها در محیط وب کلاینت

در مقاله های آینده از این سری آموزشی روش های دانلود فایل ها را از طریق وب کلاینت آموزش خواهیم داد. بنابراین تک تیک را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

 

۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا