Windows Applicationمایکروسافت

تقابل Microsoft Teams و Slack – ابزارهای کار تیمی

Slack بیش از ۵ سال است که بر دنیای نرم افزار چت گروهی نیروی کار حاکم است. در ابتدا به عنوان یک ابزارارتباط داخلی ، توسط یک تیم توسعه بازی های رایانه ای به وجود آمد. هم اکنون هر روز بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد!

Microsft Teams اما یک ابزار همکاری مبتنی بر چت است که به شما توانایی ارتباط با یکدیگر و به اشتراک گذاری اطلاعات را از طریق یک فضای مشترک ، از راه دور و پراکنده فراهم می کند و می توانید از ویژگی های جالب مانند همکاری در اسناد با عنوان ویکی ، چت یک به یک ، چت گروهی ، ویدیو کنفرانس ( تا ۴ تماس هم زمان ) و موارد دیگر استفاده کنید. Microsoft Teams همچنین با بسیاری از خدمات Office 365 مانند Skype ، SharePoint ، Exchange و Yammer کاملاً یکپارچه شده است.

بنابراین در مارس ۲۰۱۷ ، با شروع راه اندازی مایکروسافت Teams ، رقابت شروع به گرم تر شدن کرد.

حال مسئله این است : Slack یا Microsoft Teams

ما در تک تیک به شما کمک می کنیم که بتوانید بین این دو مناسب ترین تصمیم را اتخاذ نمایید. چه هم اکنون کاربر Slack هستید و وسوسه مهاجرت به Microsoft Teams شما را قلقلک می دهد و چه به تازگی قصد دارید به جمع استفاده کنندگان از این ابزارهای سودمند به جای مسنجرهای عمومی مانند تلگرام ، واتزاپ و … در محیط کار بپردازید.

  • در جستجوی آینه :
    اگر با Slack آشنا باشید ، لحظه ای که Teams را راه اندازی می کنید احساس خواهید کرد با محیطی کاربر پسند مواجه شده اید ، شما یک تجربه کاربری قابل تنظیم را به دست می آورید و متناسب با نیازهای خودتان با قابلیت هایی از جمله چت خصوصی ، امکان ایجاد گروه و اشتراک گذاری فایل ها را در دسترس خواهید داشت. درواقع نظمی که کمابیش در نگاه اول و در Slack از آن خبری نبود.
  • پرواز ربات ها
    Slackbot با Slack آمد و یک راهنماست که به شما کمک خواهد کرد. Slackbot یک پنجره چت خصوصی برای یادداشت کردن با خود به شما ارائه می دهد. ( مانند Saved Messages در تلگرام ، اما بسیار پیشرفته تر ) پیوندها ، یادآوری ها ، ایده ها و غیره. همچنین در استفاده از Slack به شما کمک می کند.

و اما WhoBot فرستاده شده است تا سایه ای را روی Slackbot بیاندازد!
WhoBot با اینترانت شرکت شما همکاری می کند و می تواند داده ها را برای پاسخ به سؤالات خاص در مورد کارمندان ، جستجو کند! آن ها به چه کسانی گزارش می دهند؟ روی چه پروژه هایی کار می کنند؟ چه کسی در تیم آن ها حضور دارد ؟ … – البته در مطلب دیگری به بات ها به طور مفصل خواهم پرداخت.

  • وقتی کلمات فقط کافی نیستند!
    یکی از ویژگی های قابل توجه Slack امکان استفاده از ایموجی ها و GIF ها در پیام رسانی شماست. این ممکن است مانند بازی برای بعضی ها به نظر برسد اما با چنین قابلیتی تعامل چهره به چهره کاهش می یابد ، گاهی اوقات یک نماد صورتک یا چهره می تواند چیزی باشد که برای افزودن لحن مناسب به یک پیام روحیه اداری را تقویت کند. مثلا تفاوت اوکی! با اوکی ? !!!

طبیعتاً ، مایکروسافت شخصیت خود را به ابزار Teams رسانده و کتابخانه ای از Sticker ها را برای جان دادن به پیام های شما ارائه می دهد. در حالی که Slack از قابلیت GIF برخوردار است ، مایکروسافت رسما با کتابخانه GIF ، GIPHY یکپارچه شده است.

نرم افزارهای چت اداری
  • تصویر بزرگ تر
    اصلی ترین برتری Teams نسبت به Slack : ادغام کامل با Office 365 است.

در حالی که Slack خود را رقیب و حتی از بین برنده نامه الکترونیکی قرار می دهد ، Teams یک رویکرد ملایم را در پیش می گیرد و با ایمیل های شما و بقیه مجموعه های Office 365 برای این موضوع هماهنگ عمل می کند. در حالی که از Teams استفاده می کنید ، به برنامه هایی مانند اکسل ، ورد ، OneNote ، پاورپوینت ، جلسات ، یادداشت ها و برنامه ریز دسترسی دارید ، فقط یک کلیک فاصله وجود دارد. ( البته با ماسک ? )

  • رو در رو
    هنگامی که تماس تصویری تنها راه است ، Teams یک عملکرد تماس ویدیویی یکپارچه را ارائه می دهد. روح اسکایپ جریان دارد …

Slack همچنین اهمیت ارتباطات چهره به چهره را درک می کند و تماس های Slack را نیز ارائه می دهد که عملکرد بسیار خوبی نشان می دهد و شما را قادر می سازد مکالمه صوتی ، تماس های ویدیویی و حتی صفحه خود را در طول یک کنفرانس به اشتراک بگذارید.

  • سخن پایانی
    غیرقابل انکار است که هر دو ابزار مسیری یکسان را پشت سر می گذارند : Slack خود را در بازار مستقر کرده است و دارای هویت برند قدرتمندی است ، در حالی که Teams برای کسب و کارهایی که از Office 365 استفاده می کنند یک انتخاب بدیهی است.

اگر Office 365 را اجرا می کنید ، اطمینان حاصل کنید که از تمام ظرفیت آن بهره می برید.

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
حسن
حسن
3 سال پیش

جالب بود
ممنون

دکمه بازگشت به بالا