VMWare

پیکربندی Traffic Shaping در ESXI

تمامى آداپتورهاى شبکه مجازى متصل شده به یک vSwitch به کل میزان پهناى باند آداپتور شبکه فیزیکى که به آن vSwitch اختصاص داده شده، دسترسی دارند. به عبارت دیگر، اگر یک vSwitch به یک آداپتور شبکه Gpbs 1 متصل شده باشد، هر VM متصل شده به آن vSwitch نیز به ۱Gpbs پهنای باند دسترسى دارد. به طور طبیعى اگر ازدحام منجر به اثر منفى در کارایى VMها شود، NIC Teaming کمک خواهد کرد. با این حال، به عنوان مکملى براى NIC Teaming، این امکان وجود دارد که چگونگى میزان اختصاص ترافیک را نیز فعال و پیکربندى کنید.

Traffic shaping شامل ایجاد محدودیت در حداکثر پهناى باند، میانگین پهناى باند و burst size به منظور کاهش پهناى باند خروجى یک VM است.
مقدار Peak Bandwidth و Average Bandwidth به کیلوبیت در ثانیه ومقدار Burst size در واحد کیلوبایت مشخص شده است. مقدار وارد شده براى میانگین پهناى باند، میزان انتقال داده در ثانیه را روى vSwitch مشخص مى کند. Peak Bandwidth نیز حداکثر میزان پهناى باند که یک vSwitch بدون از بین بردن پکت ها مى تواند عبور دهد را مشخص
مى کند. در نهایت مقدار Burst size حداکثر میزان داده در یک انتقال بدون توقف را تعریف میکند.

به طور مثال اگر مقدار Peak، ١٠٠ مگابیت بر ثانیه باشد و مقدار Burst size، ١٠٠ مگابایت، بدین معناست که یک VM میتواند حداکثر ١٠٠ مگابایت داده را با سرعت ١٠٠ مگابیت در ثانیه عبور دهد و اگر داده ها از این مقدار بیشتر شد، به سرعت مشخص شده در Average باز میگردد.

مفاهیم شبکه در VSphere ESXi و VCenter نسخه ۶.۵ – بخش سوم

برای فعال سازی Traffic Shaping برای vSwitch ها از پنل سمت چپ ESXI وارد Networking شوید، سپس روی تب Virtual Switches کلیک کنید و vSwitch مورد نظر را انتخاب و گزینه Edit Settings انتخاب.

در پنجره باز شده Traffic Shaping رو حالت Enabled قرار دهید و میتوانید ۳ مقدار Average, Peak, Burst size تغییر دهید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا