MCSEمایکروسافت

قابلیت Active Directory-Integrated DNS در دامین چیست؟

یک از قابلیت های مفید شبکه های دامین مایکروسافتی ، امکان Replicate سرویس DNS در بین دامین کنترلرها می باشد. این ویژگی در سال ۲۰۰۳ و در ویندوز سرور ۲۰۰۳ با استفاده از Application Partition موجود در Active Directory معرفی شدمایکروسافت در زمان ایجاد Application Partition فکر می کرد که شرکت های زیادی با استفاده از این ویژگی خدمات خود را ارئه نمایند ، اما در واقع تنها استفاده مهم و مفید این ویژگی تنها همان Active Directory-Integrated DNS  باقی ماند. ( که البته بسیار مفید است )

در این آموزش به شما خواهیم گفت که چطور می توانید یک Zone دی ان اس را در Active Directory مجتمع نمایید.

ابتدا به سرور DC که نقش DNS Server نیز بر روی آن نصب شده باشد لاگین نمایید.

از منوی Start و قسمت Administrative Tools برنامه DNS را اجرا کنید.

با استفاده از ساختار درختی ، وارد زیرشاخه Forward Lookup Zone شوید. بر روی نام دامینی که می خواهید رکوردهای آن بین دامین کنترلرها Replicate یا تکرار شود ، کلیک کنید تا به حالت انتخاب در بیاید. سپس بر روی آن راست کلیک نمایید.

Integrated DNS

در زبانه General نوع Forward Lookup Zone شما مشخص شده است.

بر روی دکمه Change روبه روی Type کلیک کنید.

اکنون چک باکس آخرین گزینه را فعال نمایید. – گزینه : Store the zone in Active Directory (available only if DNS server is a domain controller )

پیغام ظاهر شده را با Yes پاسخ دهید.

همان طور که مشاهده می کنید اکنون Type به Active Directory-Integrated تغییر کرده است.

بر روی Ok کلیک نمایید.

ایجاد Resource Group از طریق Azure Cloud Shell در Microsoft Azure

از این به بعد همه Record های موجود در این Forward Lookup Zone در DNS موجود در دیگر Domain Controller ها نیز کپی و Replicate خواهد شد.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا