Microsoft Azureمایکروسافتمجازی سازیمحاسبات ابری

ایجاد Resource Group از طریق Azure Cloud Shell در Microsoft Azure

در مقاله قبل گفتیم که در Microsoft Azure جهت مدیریت ماشین های مجازی می توانیم از ابزار قدرتمند Azure Cloud Shell استفاده نماییم. Azure Cloud Shell یک خط فرمان مبتنی بر مرورگر صفحات وب است که امکان مدیریت و گسترش Azure Resources را فراهم می آورد. این ابزار به دو صورت Bash و PowerShell قابل استفاده است. هر دو روش نیاز به دسترسی به Azure CLI یا همان رابط کاربری خط فرمان Azure دارند. اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به Azure Portal ، Azure CLI و Azure PoweShell در زمان تهیه سرویس از پلت فرم مایکروسافت  آژور برای شما ارسال می گردد. در ادامه ما به شما آموزش خواهیم داد که پس از اتصال به Azure Cloud Shell چگونه می توانیم اولین Resource Group خود را ایجاد نماییم.

ایجاد Resource Group از طریق Azure Cloud Shell در Microsoft Azure

همان طور که در مقاله قبلی گفته شد ، ابتدا لازم است که یک Resource Group ایجاد نماییم تا بتوانیم منابع آن را به ماشین مجازی مان اختصاص دهیم. جهت ایجاد Resource Group کافی ست از دستور az group create استفاده نماییم. در این دستور بایستی دو مقدار مهم را تعیین کنیم. نام ریسورس گروپ با ویژگی –name تعیین می گردد و محل فیزیکی دیتاسنتر نیز با استفاده از –location مشخص خواهد شد. بنابراین حالت کلی دستور به صورت زیر خواهد بود :

Az group create –name techtik –location centralindia

به تصویر زیر دقت کنید :

شل کلود آژور مایکروسافت

در تصویر بالا نام Resource Group برابر techtik و محل دیتاسنتر در مرکز هندوستان انتخاب شده است ( centralindia )

نصب Active Directory Domain Services و ایجاد Domain Controller

لیست دیتا سنترهایی که می توانید انتخاب کنید به شرح تصویر زیر است :

محل دیتاسنترهای Microsoft Azure

در آموزش بعدی توضیح خواهیم داد که چگونه می توانیم با استفاده از این Resource Group یک ماشین مجازی ایجاد نماییم.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا