Windows Secretsمایکروسافت

چگونه با ایجاد تسک به صورت زمانبندی شده ویندوز سرور ۲۰۱۲ را ریستارت کنیم؟

حتماً بعضی وقت ها احساس کرده اید که نیاز دارید ویندوز سرور ۲۰۱۲ خود را در ساعاتی خاص ریستارت کنید. بعضی وقت ها ریست کردن سرورها در ساعت کاری ممکن نیست و در نیمه شب نسبت به ریستارت کردن سرور اقدام می نمایید و یا نیاز به ریستارت زمانبندی شده سرور جهت بهبود سرویس دهی سرور هستید. نت یار شما را جهت سهولت انجام این مهم راهنمایی می کند:

گام نخست:  اپلیکیشن Task Scheduler را بر روی ویندوز سرور ۲۰۱۲ خود اجرا نمایید و بر روی گزینه ” … Create Basic Task” کلیک کنید.

task-1

گام دوم:  در این مرحله نام و شرح Task خود را وارد نمایید، در این مثال ما برنامه ریزی لازم جهت ریستارت سرور در ساعت ۴ بامداد یکشنبه ها را انجام می دهیم. گزینه Next را انتحاب می کنیم.

task-2

گام سوم: در این مرحله دوره ای که می خواهید مطابق آن برنامه ریزی کنید را انتخاب کنید، به عنوان مثال ما می خواهیم این تسک به صورت هفتگی اجرا شود. گزینه Next را انتخاب می کنیم.

task-3

گام چهارم:  ساعت و روز مورد نظر جهت اجرای تسک را انتخاب می کنیم و گزینه Next را انتخاب می کنیم.

task-4

گام پنجم:  در این مرحله گزینه “Start a program” را انتخاب می کنیم.

task-5

گام ششم:  در قسمت Program کلمه Powershell را تایپ نمایید، همچنین می توانید با فشردن گزینه Browse مسیر قرار گرفتن Powershell را انتخاب نمایید. در قسمت Add Arguments دستور “Restar-Computer-Force”  را تایپ نمایید و گزینه Next را انتخاب کنید.

task-5

گام آخر: تسک شما ساخته شده است، با کلیک بر روی گزینه Finish دیگر نیاز نیست وقت خود را در انتظار رسیدن زمان ریستارت سرور تلف نمایید.

تنظیم Fine-grained password policy

task-6

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

محسن علوی

مدیر و مؤسس وبسایت تک تیک کارشناس الکترونیک کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتر
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
منصوری
منصوری
7 سال پیش

عالی

محمد
محمد
7 سال پیش

سلام
مطلب بسیار آموزنده ای بود
ممنون از سایت خوبتون

دکمه بازگشت به بالا