System Centerمایکروسافت

Remote Control در SCCM

چندی پیش در وب سایت تک تیک سری آموزشی درباره مراحل نصب SCCM منتشر گردید. در این مقاله قصد داریم ، نحوه استفاده یکی از پرطرفدارترین بخش های SCCM یعنی Remote Control را آموزش دهیم. Remote Control جهت دسترسی از راه دور برای حل مشکلات و مدیریت دیگر سیستم های شبکه استفاده می شود. در Remote Control کاربران SCCM می توانند عضو Domain یا WorkGroup باشند.

عده بسیاری از کاربران محترم ، در استفاده اول از SCCM ، اولین سوالی که به ذهنشان خطور می کند این است که آیا SCCM جهت Remote Control نیاز به Agent دارد یا خیر؟ به همین دلیل این سوال را در همین ابتدای مقاله پاسخ می دهیم : بله ، SCCM نیاز به Agent دارد. اما روش های زیادی برای نصب گروهی Agent و مدیریت راحت تر آن وجود دارد که در آینده در مقاله های جداگانه به آن می پردازیم. اما در این آموزش فرض بر این است که Agent ها در سمت کلاینت نصب هستند.

برخی از امکانات Remote Control در SCCM به شرح زیر هستند :

  • امکان اعمال تنظیمات Remote Control متفاوت بر روی دسته بندی های مختلف از طریق Client Settings
  • امکان قفل شدن موس و کیبورد کاربر در زمان دسترسی ریموت
  • امکان کپی و Paste بین کامپیوتر مبدا و مقصد
  • امکان پیکربندی اتوماتیک تنظیمات فایروال در کلاینت ها از طریق Client Settings جهت فعال سازی Remote

فعال سازی Remote Control و پیکربندی Client Settings

ابتدا کنسول SCCM را باز نمایید. از منوی سمت چپ بر روی Administration و سپس Client Settings کلیک کنید.

ایجاد Provisioning Package با استفاده از Windows Configuration Designer

Default Client Settings را که به صورت پیش فرض وجود دارد انتخاب نمایید. از زبانه Home در گروه Properties دکمه Properties را کلیک نمایید.

در پنجره Default Settings از منوی سمت چپ Remote Tools را انتخاب و سپس دکمه Configure را کلیک کنید.

در پنجره Remote Control and Windows Firewall Client Settings تیک گزینه Enable Remote Control on Client Computers را  فعال نمایید. اکنون باید Windows Firewall Profile ای را که در شبکه خود استفاده می کنید ، انتخاب نمایید.

پس از فعال شدن Remote Control جهت اتصال به سیستم های کلاینت ، مراحل زیر را طی کنید :

در کنسول Configuration Manager بر روی Assets and Compliance از منوی سمت چپ کلیک و سپس Devices را انتخاب نمایید. در قسمت Devices لیستی از دیوایس هایی که Configuration Manager Client بر روی آن ها نصب است را مشاهده می کنید. بر نام هر دیوایسی که مایل هستید به آن متصل شوید کلیک کرده و از زبانه Home گزینه Start و سپس Remote Control را انتخاب نمایید.

با توجه به اینکه تایید برای کاربر فعال باشد یا نباشد ، ممکن است پرسشی مبنی بر تایید ریموت از کاربر پرسیده شود. در صورت تایید کاربر اتصال برقرار می شود و شما می توانید از راه دور با سیستم کلاینت کار کنید.

از این که تجربه های خود را در قسمت نظرات وب سایت تک تیک با ما در میان می گذارید بسیار سپاسگذاریم.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا