VirtualBoxمجازی سازی

ایجاد Appliance در نرم افزار VirtualBox

اگر بخواهیم یک نسخه کپی از ماشین مجازی را با تمام تغییراتی که در آن ایجاد کرده ایم و حتی تمام نرم افزارهایی را که در آن هم نصب کرده ایم به یک کامپیوتر دیگر که در آن نصب شده است انتقال دهیم، یا اینکه ماشین مجازی مورد نظر را بخواهیم از نرم افزار Virtual Box به نرم افزار های دیگر مجازی سازی همانند VMware Workstation یا Hyper-v انتقال دهیم در ابتدا باید یک خروجی (Appliance) از ماشین مجازی گرفته شود سپس Appliance را Import کنیم.

برای اینکار از منوی File => Export Appliance را انتخاب کنید، یا با استفاده از کلید های ترکیبی CTRL + E پنجره مربوطه را باز کنید.

Appliance virtual boxدر مرحله Virtual machines to export از لیست، ماشین مجازی مورد نظر خود را مشخص کنید می توانید چند ماشین مجازی را انتخاب کنید.
به این نکته توجه داشته باشید ماشین های مجازی قبل از خروج گیری باید خاموش شده باشند.

Appliance virtual box
در مرحله Storage settings می توانید از قسمت File  مسیر ذخیره سازی ماشین مجازی را مشخص کنید برای تغییر مسیر ذخیره سازی کافیست بر روی آیکون پوشه کلیک کنید و مسیر مورد نظر خود را مشخص کنید.

Appliance virtual box

برای اینکه بتوانید فرمت ذخیره سازی را تغییر دهید بر روی آیکون پوشه کلیک کنید در پنجره باز شده از لیست Save as Type را باز کنید و می توانید فرمت OVA یا OVF را انتخاب نمایید.
اگر شما از پسوند نام فایل OVA استفاده می کنید سپس همه فایل ها داخل یک فرمت آرشیو مجازی سازی باز ادغام می شوند.
اما اگر از پسوند OVF استفاده می کنید، چندین فایل جداگانه نوشته خواهد شد.

کاربرد نرم افزار Veeam One

Appliance virtual box
در مرحله Appliance Settings می توانید اطلاعات Appliance را وارد کنید.  با دو مرتبه کلیک اطلاعات را وارد کنید.
در آخر بر روی Export کلیک کنید تا از ماشین مجازی خروجی گرفته شود.

Appliance virtual boxبعد از خروجی می توانید Appliance را در برنامه های دیگر مجازی سازی همانند VMware Workstation, Hyper-v,,,  وارد کنید.

نحوه Import کرن یک Appliance در Virtual Box


حال برای اینکه بتوانید یک Appliance را وارد کنید از منو File=> Import Appliance را انتخاب کنید. یا با استفاده از کلید های ترکیبی CTRL + I پنجره مربوطه را باز کنید.

Appliance virtual box
در پنجره باز شده باید مسیر ماشین مجازی را مشخص کنیم برای این منظور با کلیک بر روی آیکون پوشه مسیر ماشین مجازی را مشخص کنید.

Appliance virtual box
در مرحله Appliance Settings می توانید مشخصات سخت افزاری ماشین مجازی را مشاهده کنید و در صورت نیاز حتی می توانید سخت افزار های ماشین مجازی را تغییر دهید.
برای مثال برای اینکه بتوانید مقدار RAM(حافظه) را تغییر دهید دوبار بر روی RAM کلیک کنید و مقدار مورد نظر خود را وارد کنید. همینطور برای سخت افزار های دیگر همانند CPU,Sound card,,,
با انتخاب گزینه Reinitialize the Mac address of all network cards مک آدرس را دوباره مقدارهی می کند.

Appliance virtual boxدر آخر بر روی Import کلیک کنید تا ماشین مجازی وارد برنامه Oracle Virtual Box شود.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ناشناس
ناشناس
3 سال پیش

عالی بود مرسی

دکمه بازگشت به بالا