vcenterVMWareمجازی سازی

حل مشکل Detected an invalid Snapshot Configuration در زمان تهیه Snapshot از ماشین مجازی

یکی از خطاهای رایج در زمان ایجاد Snapshot از ماشین های مجازی در VMware vSphere پیغام Detected an invalid snapshot configuration است. اگر چه که این خطا ممکن است به دلایل متعددی حتی به علت کمبود فضای ذخیره سازی رخ دهد ، اما در این مقاله یکی از رایج ترین دلایل ایجاد این خطا و روش رفع آن را توضیح خواهیم داد.

حل مشکل Detected an invalid Snapshot Configuration

علت این خطا عدم ارتباط صحیح بین فایل اصلی ماشین مجازی و دلتا فایل ها می باشد.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در زمان تهیه اسنپ شات از ماشین مجازی با این خطا رو به رو شده ایم. فرض می کنیم در اینجا علت Error مسائل دیگری از جمله کمبود فضای دخیره سازی یا ایراد در فایل vmx نمی باشد. کافی ست به طریق زیر عمل نمایید : ( توصیه می شود قبل از انجام چنین تغییراتی یک پشتیبان از VM تهیه نمایید. هرچند که در بعضی از Solution های بکاپ مانند وییم برای تهیه پشتیبان نیز ، نیاز به ایجاد Snapshot است. )

برای اینکه مطمئن شوید این راهنما مناسب شما است ما در تصویر زیر اطلاعات کامل تری از خطایی که به این روش برطرف می شود را نشان داده ایم :

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

ابتدا از زبانه Configuration هاست ESXi بر روی Storage  کلیک کنید.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

با کلیک راست بر روی دیتااستوری که فایل های ماشین مجازی شما در آن جا نگه داری می شود وارد Browser دیتا استورها شوید.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

دایرکتوری محل ذخیره فایل های ماشین مجازی مورد نظر را بیابید. همان طور که می بینید در دایرکتوری تصویر زیر فایل های دیسک دوم ماشین مجازی ما وجود دارد. فایل های vmdk که با یک عدد چند رقمی مانند ۰۰۰۰۰۴ در انتها تفکیک شده اند و اصطلاحا به فایل های دلتا مشهور هستند را انتخاب و پس از کلیک راست گزینه Delete from disk را برگزینید تا حذف شوند.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

پیغام هشدار را تایید نمایید.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

اگر تمام فایل های ماشین مجازی شما در یک دیتااستور و یک دایرکتوری ذخیره شده اند ، فایل vms شما نیز در همان محل قرار دارد. درمورد ماشین مجازی ما فایل ها در دیتااستورهای متفاوتی هستند بنابراین در تمام دایرکتوری های مربوط به این ماشین مجازی فایل با پسوند vmsd را حذف می کنیم.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

اکنون بر روی نام ماشین مجازی در vSphere Client راست کلیک و اقدام به ایجاد Snapshot نمایید. مانند تصویر زیر با پیغام خطا مواجه نخواهید شد.

Detected an invalid snapshot Cinfiguration

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
حسن
حسن
3 سال پیش

سلام اگر VMDK دارای Snapshot در یک تاریخی باشه و بدون اینکه snapshot آن vm حذف بشه در VM دیگه ای add بشه اطلاعات تا زمان Snapshot نشان داده میشه با اینکه فایل delta هم وجود داره؟

دکمه بازگشت به بالا