تازه های تکنولوژیتکنولوژیشبکه و ارتباطات

Google Alert چیست؟

همه ما قابلیت خبرنامه یا Newsletter را از مدت ها پیش می شناسیم. امکانی که پس از به وجود آمدن وب سایت های داینامیک در شبکه جهان اینترنت ظهور کرد و به نوعی برادرِ RSS محسوب می شود. امروزه به دلیل اینکه وب سایت های خبری زیادی از جنبه های گوناگون به یک موضوع خاص می پردازند ، اشتراک ده ها فید خبری و Newsletter و دریافت تعداد زیادی ایمیل که باید در بین آن ها به دنبال موضوع مورد نظرمان بگردیم ، یک وظیفه سخت و زمان بر است.

از سوی دیگر لزوم آگاهی از اخبار خاص برای دپارتمان ها و کارمندان بخش های خاصی از سازمان بسیار مهم است. شرکت Google با در نظر گرفتن چنین نیازهایی یک امکان جالب را در سرویس جست و جوی اخبار خود ، گنجانده است.

Create Google News Alert

برای ایجاد Alert در جست و جوی اخبار Google ، کافی است که پس از جست و جوی کلمه مورد نظر و مشاهده نتایج Search در بخش Google News به انتهای صفحه مراجعه نمایید.

همان طور که در تصویر مشاهده می نمایید ، یک دکمه با نام Create Alert در انتهای صفحه قرار گرفته است. بر روی آن کلیک کنید. ( دقت داشته باشید که لازم است قبل از جست و جوی کلمه کلیدی با حساب Gmail خود لاگین کرده باشید. )

اکنون بر روی Show Options کلیک کنید.

یکی از گزینه های مهم ، آیتمِ How Often است. برای مثال اگر مقدار آن را بر روی As-it-happens قرار دهید ، به محض اینکه ربات موتور جست و جوی گوگل خبر جدیدی را در وب سایت های تحت پوشش ، درباره آن کلمه کلیدی پیدا کند ، لینک آن را به ایمیل شما ارسال می نماید. البته در این حالت برای برخی کلمه های کلیدی ، تعداد اخبار بسیار زیاد خواهد بود. پیشنهاد می گردد که How Often را بر روی At most once a day قرار دهید.

در این وضعیت روزانه اخبار جدید ، به شما ارسال خواهد شد.

گزینه Sources ، این امکان را به شما خواهد داد ، که انتخاب کنید ، کدام اخبار مربوط به شما ارسال شود. برای مثال چون در این مثال کلمه مورد جست و جوی ما VMware است ، Finance باعث می شود که وضعیت سهام شرکت VMware نیز به صورت روزانه به ایمیل ما ارسال شود. یا اگر گزینه Books را نیز فعال کنید ، کتاب های جدید منتشر شده در سرویس Google Books که درباره VMware باشند نیز به شما اطلاع داده می شود.

در نهایت دوباره بر روی Create Alert کلیک نمایید. بلافاصله Alert سفارشی شما ایجاد خواهد شد.

برای مشاهده و ویرایش لیست کامل Alert هایی که تا به حال تنظیم کرده اید ، کافی ست که به ساب دایرکتوری Alerts در وب سایت گوگل ( این لینک ) مراجعه نمایید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا