VMWareمجازی سازی

لایسنس در VMware vSphere

همان طور که می دانید برای استفاده از همه قابلیت های VMware ESXi بر روی vSphere  بایستی از نسخه خریداری شده استفاده گردد. برای مثال قابلیت هایی مانند HA و FT بر روی نسخه های رایگان قابل استفاده نیستند. یا حتی جالب است بدانید که نرم افزارهای پشتیبان گیری از محیط مجازی مانند Veeam Backup and Replication نمی توانند از نسخه های رایگان یا Trial پشتیبان تهیه کنند.

به طور کلی در زمان نگارش این آموزش سه نسخه مختلف از vSphere وجود دارد. این سه نسخه شامل ویرایش Standard ، Enterprise و Enterprise Plus می شوند. البته مدیای نصب ESXi برای هیچ کدام از Edition های ذکر شده تفاوتی ندارد. بلکه این لایسنس خریداری شده است که امکانات قابل استفاده را برای ما مشخص می کند.

همچنین می دانیم که شرکت vSphere محصولی به نام Operation Management نیز از سال ۲۰۱۲ ارائه کرده است ، که ابزاری جهت مانیتورینگ پیشرفته تر و مدیریت بهتر منابع است. اگر مایل باشید vSphere را به همراه Operation Management استفاده نمایید ، بایستی لایسنس vSphere with Operation Management تهیه کنید که آن هم در سه ویرایش Standard ، Enterprise و Enterprise Plus وجود دارد.

تفاوت ویرایش های مختلف vSphere از لحاظ امکانات در جدول زیر ذکر شده است :

برای خرید لایسنس می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

از هر راهی که لایسنس را تهیه کرده باشید ، برای اختصاص License Key جهت استفاده از امکانات مختلف vSphere بایستی مراحل زیر را دنبال نمایید :

از طریق vSphere Client به ESXi لاگین کنید. وارد زبانه Configuration شوید. از منوی سمت چپ در باکس Software بر روی Licensed Features کلیک کنید.

vSphere Licensing 2بر روی دکمه Edit کلیک کنید.

در پنجره Assign License بر روی دکمه رادیویی Assign a new license key to this host کلیک و سپس دکمه Enter Key را کلیک کنید.

در پنجره New license key سریالی را که پس از خرید محصول یا از هر روش دیگری به دست آورده اید وارد نمایید و بر روی Ok کلیک کنید.

دوباره بر روی Ok  کلیک نمایید تا از پنجره Assign License خارج شوید.

همان طور که مشاهده می شود ، اکنون اطلاعات لایسنس محول شده در پنجره Licensed Features نمایش داده شده است.

این امکانات با توجه به نوع لایسنس خریداری شده ممکن است متفاوت باشند.

همچنین در صورتی که عملیات با موفقیت صورت پذیرفته باشد Task های installing License و Decode license نیز در Recent Task در وضعیت Completed و بدون خطا خواهند بود.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا