AsteriskElastixتلفن تحت شبکهلینوکس

Adminer به جای phpMyAdmin در Elastix – ویرایش دیتابیس MySQL

نرم افزارهای تحت وب زیادی برای مدیریت دیتابیس یا ویرایش دیتابیس MySQL وجود دارند. برای مثال مشهورترین این ابزارها phpMyAdmin است. علی رغم همه قابلیت های مناسبی که phpMyAdmin برای مدیریت تحت وب دیتابیس های MySQL در اختیار می گذارد ، اما تنها انتخاب موجود نیست.

امروز ابزار مشابهی را برای اولین بار در وب فارسی جهت جایگزینی با phpMyAdmin معرفی خواهیم کرد. این ابزار Adminer نام دارد.

شاید جذاب ترین امکان ابزار Adminer قابلیت استفاده بدون نیاز به نصب است. درواقع برای استفاده از آن تنها کافی است یک فایل حدود ۵۰۰ کیلوبایتی را در فولدر Root وب سرور کپی کنید.  در این مقاله نحوه استفاده از Adminer بر روی سیستم عامل CentOS ای که میزبان نرم افزار مرکز تلفنی Elastix است ، جهت مدیریت پایگاه داده آن آموزش داده خواهد شد.

دانلود Adminer جهت ویرایش دیتابیس MySQL

ابتدا از وب سایت Adminer فایل PHP مربوط به آن را دانلود کنید.

نصب Adminer جهت ویرایش دیتابیس MySQL

حال با استفاده از نرم افزار WinSCP به سرور Elastix متصل شوید. برای این کار پس از دانلود WinSCP از این آدرس ، نرم افزار را اجرا نمایید.

در پنجره لاگین با وارد نمودن نام کاربری ، کلمه عبور و آدرس سرور Elastix به آن متصل شوید.

Adminer 1وارد مسیر /var/www/html شوید. فایل Adminer.php را که از وب سایت آن دانلود کرده بودید در این مسیر کپی نمایید.

Phpmyadminنصب Adminer  تمام شد !!!

Browser خود را باز کنید و IP سرور Elastix را به صورت URL/Adminer.php وارد نمایید. ( به جای URL آدرس دامینی یا IP سرور را وارد نمایید )

ضبط مکالمه در الستیکس و ایزابل

کافی ست نام کاربری و پسورد دیتابیس MySQL خود را وارد نمایید. حال از طریق رابط کاربری Adminer به دیتابیس متصل شوید. با استفاده از Adminer می توانید تغییرات بسیاری را بر روی دیتابیس اعمال کنید. جالب است بدانید بسیاری از آن ها در phpMyAdmin امکان پذیر نیست.

لیست قابلیت های اضافه Adminer را در مقایسه با phpMyAdmin می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

جهت حمایت از ما کانال یوتیوب را دنبال نمایید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
5 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
علی
علی
4 ماه پیش
sheida
sheida
4 سال پیش

سلام
برای من محیط وب باز نمی شود ؟ چرا؟

ali
ali
5 سال پیش

من میخواستم تعداد تماس های ۴ تا داخلی رو (۴ تا extention مشخص) رو مانیتور کنم // یعنی یک مانیتور بزارم و تعداد تماس های اون روز رو در لحظه نشون بده یا تعداد تماس از یک تاریخی تا اون لحظه و نمودار پیشرفت یا پسرفت و … رو نشون بدم // چجوری میشه این کار رو انجام داد .
ممنون

دکمه بازگشت به بالا