MCSEWindows Secretsامنیتمایکروسافت

IE ESC چیست و چگونه غیرفعال می شود؟

یکی از پیغام های ویندوزهای سرور که برای اکثر کاربران آزار دهنده است ، هشدارِ Internet Explorer Enhanced Security Configuration یا IE ESC است. صرف نظر از اینکه واقعا چنین ساز و کاری چه تاثیری در امنیت دارد ، برای بعضی علت وجود آن یک راز است ، احتمالا شما هم مانند من مایلید که آن را غیر فعال نمایید. البته به خاطر اینکه درصد استفاده کنندگان از اینترنت اکسپلورر روز به روز کم تر می شود ، عملا وجود چنین قابلیتی هیچ تاثیری در امنیت IE ندارد. چون کم تر کسی از این مرورگر استفاده می کند.

در واقع اگر با وجود این قابلیت شما بخواهید وب سایت خود شرکت مایکروسافت را در ویندوز سرور ۲۰۱۲ از طریق مرورگر باز کنید ، مجبور خواهید بود که ۱۸ بار کلیک کنید ! ( Michael Pietroforte از وب سایت ۴Sysops این تعداد را شمرده است )

IE ESC

اگرچه بی انصافی است که بخواهیم این قابلیت را در ویندوز های سرور ، این چنین به سخره بگیریم. چرا که اگر واقعا برای تان مهم باشد که از روی سرور به چه سایت هایی متصل می شوید ، با تغییر تنظیمات پیش فرض در Zone Feature اینترنت اکسپلورر ، می توانید در ضمن استفاده از IE ESC ، از آرتروز انگشت نیز جلوگیری کنید.

در این آموزش به شما خواهیم گفت که چطور در اولین گام بعد از نصب ویندوز سرور یا بعد از تحویل ماشین مجازی تان ، این قابلیت را غیر فعال نمایید.

جهت انجام این مهم ، مانند سایر وظایفی که در ویندوز وجود دارد ، چندین راه مختلف وجود دارد. برای مثال شما می توانید از طریق Group Policy ، Power Shell و Registry آن را غیر فعال نمایید.

اما خوشبختانه یک راه حل بسیار ساده تر نیز وجود دارد. بعد از لاگین به سرور ، کنسول Server Manager را اجرا کنید.

در ویندوز سرور ۲۰۱۶ بر روی Local Server کلیک نمایید.

اکنون در بخش Properties گزینه IE Enhanced Security Configuration را بیابید و آن را بر روی Off قرار دهید.

همچنین این امکان وجود دارد که این ویژگی فقط برای Administrator ها غیر فعال باشد.

اگر این مقاله برای شما مفید است ، لطفا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا