MCSEمایکروسافت

انتقال Domain Wide FSMO از یک DC به DC دیگر

در آموزش های قبلی تک تیک درباره Flexible Single Master Operator ها صحبت کردیم و گفتیم که FSMO به دو دسته Forest Wide و Domain Wide تقسیم بندی می شود. Role های Forest Wide را در این مقاله و نقش های Domain Wide را در این مقاله توضیح دادیم. همچنین در آموزش “ FSMO ها و کنسول های Domain Controller ”  شرح داده شد که از طریق چه کنسول هایی می توان FSMO ها را به یک Domain Controller دیگر در دامین یا فارست سازمان منتقل کرد.

می دانیم که با بهره مندی از کنسول Active Directory Users and Computers می توانیم مشخص نماییم که کدام یک از DC ها نقش Infrastructure ، Relative ID Master Role و PDC Emulator را بایستی به عهده بگیرد. در این آموزش خواهیم دید که چگونه می توان Role های Domain Wide را از این طریق به سرور دیگر منتقل نمود.

ابتدا به یکی از Domain Controller ها لاگین و کنسول Active Directory Users and Computers را اجرا نمایید.

بر روی نام دامین راست کلیک و گزینه Change Domain Controller را برگزینید.

در این پنجره لیستی از تمام Domain Controller های Additional را مشاهده می کنید.

از لیست Additional DC ای را که می خواهید Domain Wide FSMO ها را به آن منتقل نمایید برگزینید و بر روی Ok کلیک کنید.

Transfer Domain Wide Master Operation Roles 3

اکنون شما کنسول Active Directory Users and Computers دامین کنترل Additional را مشاهده می نمایید. دوباره بر روی نام دامین راست کلیک و گزینه Operations Master را انتخاب کنید.

در این پنجره سه Tab با نام های RID ، PDC و Infrastructure مشاهده می کنید که هر سه آن ها نمایانگر Domain Wide FSMO ها هستند. برای اینکه بخواهید این فیزمو ها ( FSMOs )  را به هر دلیلی به دامین کنترلر دیگر انتقال دهید کافی است که در زبانه مربوط دکمه Change را فشار دهید و پس از تایید پیغام نمایش داده شده ، این Role منتقل خواهد شد.

اکنون دیگر سرور دارنده Domain Wide FSMO ها Additional DC دیگر می باشد.

در آموزش های آینده تک تیک نحوه تغییر سرور به عهده گیرنده نقش های Forest Wide مانند Schema Master Role و Domain Naming Master آموزش داده خواهد شد.

 

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا