MCSEمایکروسافت

قابلیت RemoteApp در ویندوز سرور چیست؟

RemoteApp یکی از قابلیت های ویندوز های سرور است که با استفاده از آن می توانید امکان استفاده از برنامه های نصب شده بر روی سرور را با استفاده از Remote Desktop Services یا RDS بر روی کامپیوترهای Local کاربران فراهم آورید. به برنامه هایی که از این طریق اجرا می شوند RemoteApp Programs گفته می شود.

تفاوت RemoteApp با RD Session Host

در RemoteApp نرم افزارها به جای اینکه بر روی Desktop سرور و از راه Remote Desktop Session Host  اجرا شوند ، بر روی Desktop کامپیوتر کاربر مجتمع یا Integrated خواهند شد. بنابراین امکاناتی مانند تغییر اندازه پنجره ، Drag بین مانیتورهای متصل به هم و داشتن مقدار منحصر به فرد در Taskbar در این شیوه فراهم می شود. اگر کاربری بیش از یک نرم افزار Remote App را بر روی سیستم خود و بر روی همان RD Session Host استفاده کند ، Session مربوط به Remote Desktop Services بین برنامه ها به اشتراک گذاشته خواهد شد.

راه های دسترسی به نرم افزارهای RemoteApp

  • دسترسی با استفاده از لینک Server به وسیله Browser و با استفاده از Remote Desktop Web Access یا RD Web Access 
  • تولید فایل RDP یا Remote Desktop Protocol توسط Administrator و تحویل آن به کاربران ، به طوری که کاربر می تواند با دبل کلیک بر روی آن به برنامه مورد نظر متصل شود.
  • در برخی پیاده سازی ها Administrator با ایجاد فایل MSI یا ویندوز Installer Package دسترسی را برای کاربران فراهم می آورند.

واضح است که فایل های RDP و MSI ایجاد شده دارای تنظیمات لازم برای اتصال به برنامه های RemoteApp می باشند.

با بستن درب لپتاپ ویندوز را خاموش کنیم

در چه مواقعی از RemoteApp استفاده می شود؟

  • زمانی که نیروهای پشتیبانی IT به تعداد کافی در Branch Office های سازمان وجود ندارد.
  • در مواقعی که امکان نصب نرم افزارها به صورت Local برای کاربران وجود نداشته باشد.
  • پیاده سازی مدل LOB یا Line-of-Business
  • در محل هایی که کاربران سیستمها به طور مداوم تغییر می کند. برای مثال کارمندان شیفت های مختلف Reception هتل ها همه از یک سیستم واحد استفاده می نمایند.
  • در زمانی که نیاز است ورژن های مختلفی از یک نرم افزار که با هم سازگاری ندارند در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در مقاله آینده تک تیک نحوه راه اندازی RemoteApp را در ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ آموزش خواهیم داد.

 

۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا