تکنولوژیسیسکوشبکه و ارتباطات

چرا گواهینامه CCNA در تمام جهان معتبر است؟

همه ما می دانیم که در کشور ایران مدارک تخصصی حوزه IT تا مدت ها تنها با نام دو کمپانی بزرگ Cisco و Microsoft شناخته می شد. اگر شخصی سوال می پرسید که چطور می توانم در شبکه پیشرفت کنم ، پاسخ این بود که دوره Network Plus و سپس مایکروسافت یا سیسکو ( برای شروع CCNA ) را بگذران ! با وجود اینکه اکنون تنوع فیلدهای آی تی بسیار بیشتر از قبل شده است ، اما همچنان مدارک این دو کمپانی جز مهم ترین ها محسوب می شوند.

به دلیل اهمیت خیلی زیاد به دست آوردن توانایی کار با تجهیزات سیسکو برای سازمان ها ، اخذ Certificate ها یا گواهینامه های سیسکو مزایای زیادی را در پی خواهد داشت. در مقاله پیش رو ۷ دلیل اصلی و مهم برای دریافت گواهینامه رسمی CCNA Routing and Switching را که در داکیومنت ۳۰۶۵۹ وب سایت سیسکو عنوان شده است را از نظر خواهید گذراند. ( در داکیومنت اصلی ۱۰ دلیل ذکر شده است که در این مقاله چکیده آن ها به اطلاع مخاطبان عزیز تک تیک می رسد. )

همچنین وب سایت تک تیک قصد دارد ، به زودی راهنمای جامعی را جهت آگاهی از شرایط ،  نحوه مطالعه و شرکت در آزمون بین المللی این گواهینامه ارائه نماید که از طریق عضویت در شبکه های اجتماعی به زودی از آن ها با خبر خواهید شد.

۱ – شما توسط یکی از پرچمداران اصلی صنعت شبکه های کامپیوتری خبره شناخته می شوید.

همان طور که می دانید شرکت Cisco یکی از پیشگامان تکنولوژی های Routing و Switching در دنیا محسوب می گردد. حجم زیادی از ترافیک شبکه های دنیا توسط زیرساخت های ساخت این شرکت مجهز شده اند. با این اوصاف واضح است که تخصص کار با این تجهیزات مورد تقاضای سازمان های بسیار زیادی در سطح دنیا می باشد.

۲ – اعتقادی مبنی بر این موضوع وجود دارد که Certification اساس موقعیت های شغلی در زمینه شبکه است.

از زمانی که برنامه CCNA آغاز شد ، طرفداران بسیاری را در بین مهندسان و کارفرمایان شبکه در سراسر دنیا پیدا کرد. نیاز توام به درک زیرساخت شبکه و پروتکل های آن و روشی که آن ها با یکدیگر کار می کنند به صورت هم زمان احساس می شد. Cisco CCNA Routing and Switching Certification دانش و تجربه کار را برای شما فراهم می نماید. این برنامه کمک می کند که بتوانید Install ، مانیتور و رفع ایرادات محصولات زیرساخت شبکه را که قلب اینترنت اشیا هستند بر عهده بگیرید.

۳ – صدور گواهینامه گزینه های شغلی بیشتری را پیش روی شما قرار می دهد.

با دریافت گواهینامه CCNA ، راه برای پیشرفت حرفه ای شما هموار می گردد. اگر توانایی و دانش شما در سطح این Certificate قرار بگیرد ، سازمان ها به عنوان فردی بر روی شما حساب خواهند کرد که می تواند توانایی های خود را در زمینه Routing ، Switching و یا حتی سایر فیلدها مانند Voice ، Datacenter و … به راحتی افزایش دهد.

۴ – با تلاش در جهت دریافت گواهینامه CCNA شما با تکنولوژی های روز دنیا در زمینه شبکه آشنا می شوید و اصول ابتدایی استفاده از آن ها را فرا خواهید گرفت.

برای مثال در جدیدترین برنامه تحصیلی سیسکو برای اخذ CCNA مواردی مانند کاربرد و اجزای Quality of Service یا QoS ، نحوه عملکرد و نقش فایروال ها در شبکه ، اصول کار با Wireless Controller ها و Access Points و در آخر IPv6 و امنیت شبکه نیز گنجانده شده اند.

۵ – گواهینامه سیسکو برای کارفرمایان با اهمیت است.

طی نظرسنجی که در سال ۲۰۱۵ میان مدیران IT انجام شد ، در بین ۷ ارائه دهنده گواهینامه های معتبر این حوزه در دنیا ، Certificate های سیسکو در صدر فهرست به ترتیب اولویت اهمیت قرار گرفت. بنابراین به دلیل اینکه کارفرمایان احساس می کنند که افراد دارای مدرک CCNA از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند ، احتمال اینکه از کلمه کلیدی CCNA برای جست و جو در دیتابیس رزومه ها و تعیین اولویت بررسی استفاده نمایند بسیار زیاد است !

۶ – دسترسی بدون محدودیت به Cisco Learning Network

زمانی که شما نخستین مدرک خود را نزد شرکت Cisco کسب کنید ، دسترسی نامحدود به یک شبکه پویا شامل افراد بسیار متخصص مانند  خودتان را خواهید داشت. زمانی که شما عضو Cisco Learning Network می شوید به گروه های مطالعه ، ویدیو های آموزشی و اطلاعات بسیار خوبی درباره سایر امتحانات دسترسی خواهید داشت.

۷ – و در پایان مهم ترین نکته ای که وجود دارد افزایش حقوق دریافتی است.

در حال حاضر محدوده حقوق افرادی که موفق به اخذ مدرک CCNA شده اند در آمریکا بین ۶۸ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار در است.

اگر با خواندن این مقاله برای شرکت در امتحان های بین المللی سیسکو و دریافت مدرک CCNA ترغیب شده اید ، مقاله های آینده TechTik را دنبال نمایید. ما به شما توضیح خواهیم داد که از کجا شروع کنید ، منابع امتحان و آموزشی را بیابید و چگونه می توانید برای اخذ این مدرک اقدام نمایید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا