HPStorageتکنولوژی

ایجاد CPG در ۳PAR Management Console

در مقاله قبل شیوه نصب ۳PAR Management Console آموزش داده شد. همچنین پیش از این نحوه ایجاد CPG را در SSMC بیان کرده بودیم. راه کار دیگر برای ساخت Common Provision Groups استفاده از IMC یا Inform Management Console است. در این مقاله مراحل ساخت CPG در این روش را همراه با تصاویر آموزش خواهیم داد.

ایجاد CPG در ۳PAR Management Console

ابتدا از بخش Common Actions بر روی گزینه Create CPG کلیک نمایید.

Inform Managemenet Console 7

در اولین صفحه از این ویزارد اطلاعات بسیار مفیدی درباره CPG ها برای شما نمایش داده شده است. با انتخاب Check Box می توانید از نمایش این مرحله در دفعات بعدی ایجاد Common Provisioning Groups جلوگیری نمایید.

مانند ایجاد CPG با استفاده از نرم افزار SSMC فیلدهای اساسی برای ساخت Common Provision Groups در IMC مقادیر نام ، Device Type ، RAID Type و Set Size است. در صورتی که دلیل قانع کننده ای برای تغییر Set Size ندارید آن را به حالت پیش فرض رها کنید. هرچه مقدار Set Size بیشتر باشد ، فضای قابل استفاده افزایش می یابد. اما در مقابل ، کارایی کم می شود.

اگر گزینه Advanced Options را فعال نموده باشید ، گزینه های بیشتری به نمایش در خواهد آمد. در تغییر مقدارهایی مانند Fast یا Slow Chunklets نهایت دقت را به خرج دهید. چرا که در بیشتر موقعیت ها نیازی به تغییر آن ها وجود ندارد. همچنین Availabilty پیش فرض برابر با Cage است. Cage امن ترین نوع availability می باشد.

در صفحه بعدی در صورتی که Advanced Options را فعال کرده باشید Disk Filter نیز برای شما به نمایش در خواهد آمد. در این مرحله نیز بر  روی Next کلیک کنید.

معماری FCoE

در آخرین مرحله مانند سایر ویزاردها پیکربندی انجام شده را تایید و بر روی Finish  کلیک کنید.

تا اینجا دو روش اصلی برای ساخت CPG آموزش داده شد. از طریق CLI نیز امکان ساخت CPG وجود دارد. در صورتی که به آموزش ساخت CPG با استفاده از CLI نیاز داشته باشید می توانید درخواست خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید تا داکیومنت مربوط تهیه گردد و در وب سایت تک تیک قرار بگیرد.

در مقاله های آینده درباره مفهوم جذاب تر Virtual Volumes صحبت خواهیم کرد. می دانیم که هاست ها هیچ درکی از وجود واحدی به نام CPG ندارند و تنها با LUN ها یا vlun ها ارتباط برقرار می کنند. پس مقاله بعدی تک تیک را در این خصوص با عضویت در کانال تلگرام تک تیک یا سایر شبکه های اجتماعی از دست ندهید.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
hossein
hossein
3 سال پیش

بسیار سپاسگزارم که شما عزیزان 

 

 

به صورت خیلی مستمر و پیگیر 

 

 

در این امر به مردم یاری می رسانید. 

 

 

من که خیلی راضی هستم

 

 

شما خیلی کارتان عالی هست.

 

 

Thank you very much

 

 

 

 dear ones On a very continuous and consistent bacis

 

You help people in this.

 

 

 

 

 

http://www.zanjab.com

دکمه بازگشت به بالا