Veeam Oneمجازی سازی

کاربرد نرم افزار Veeam One

در این مقاله می خواهیم شما را به صورت کلی با نرم افزار Veeam ONE و قابلیت های آن آشنا کنیم و در مقالات بعدی به صورت کامل این نرم افزار را آموزش خواهیم داد.

نرم افزار Veeam ONE

نرم افزاریست برای مدیریت و مانیتورینگ محیط های مجازی که امکان مانیتورینگ،  مستندسازی و گزارش گیری را برای  Microsoft Hyper-V و VMware VSphere و Veeam Backup & Replication فراهم میکند و پیش از تاثیرگذاری مشکلات بر سیستم،آنها را پیدا میکند.

وظایفVeeam ONE

وظیفه مانیتورینگ،گزارش گیری و برنامه ریزی برای نرم افزار پشتیبان گیری Backup Veeam را دارد.
نرم افزاری برای مانیتور کردن رخدادهای زیرساخت مجازی برای vSphere و V-Hyper
با استفاده از این نرم افزار می توان نقشه ای کلی از زیرساخت مجازی ترسیم کرد و گزارش های مورد نیاز را استخراج نمود.
ضمن تحلیل و مستندسازی زیرساخت های مجازی، شامل تاریخچه کاملی درباره تمامی Objectها ، تنظیمات و تغییرات است و شامل اطلاعات مفیدی درباره گذشته و حال زیرساخت مجازی می باشد.

معماری این نرم افزار مبتنی بر Server/Client است و شامل اجزای زیر میباشد:

 Veeam One Serverمسئول جمع آوری اطلاعات از زیرساخت های مجازی و ذخیره آنها در پایگاه داده SQL است و دارای دو بخش Veeam ONE Reporting Server و Veeam One Monitoring Server میباشد.

Veeam One Web UIگزارش ها و داده های جمع آوری شده را بر روی رابط مبتنی بر وب نمایش داده و شامل دو بخش Veeam ONE Business View Client و Veeam ONE Reporting Clientمیباشد.

Veeam One Monitor Client ابزاری برای پیکربندی سیستم مانیتورینگ می باشد که ضمن مانیتور کردن هاست ها، امکان مشاهده و مدیریت هشدارها، مانیتورینگ داده ها و تحلیل کارایی Objectهای زیرساخت مجازی و اجزای زیرساخت Backup اشکال زدایی مسائلی که در محیط رخ میدهد و تولید گزارش ها و تنظیمات مانیتورینگ را فراهم میکند.

همه آن چه که باید درباره شروع کار با ESXCLI بدانیم

این برنامه ابزاری تحت عنوان Capacity Planner دارد که به کمک آن متخصصین میتوانند به صورت
هوشمندانه و بهینه منابع را بین سیستمها به اشتراک بگذارند و مدیریت کاملی در این رابطه داشته باشند. در قسمت تنظیمات برنامه میتوانید هشدارهای امنیتی را تنظیم کنید تا به روشهای مختلفی اطلاع رسانی شود. در قسمت گزارش میتوانید گزارشهایی کامل از وضعیت کنونی سیستمها دریافت کنید. این قسمت را میتوانیم به گونه ای تنظیم کنیم که گزارشات در بازه های زمانی مشخصی ارائه شوند. قابل ذکر است اگر از محصول بکاپ گیری شرکت Veeam نیز استفاده میکنید. از داخل همین برنامه میتوانید فرایند بکاپ گیری را زیر نظر داشته باشید و بکاپ های تهیه شده را مشاهده کنید. برنامه از ظاهر گرافیکی مناسبی برخوردار است و تمامی امکانات آن در دسته بندی های مرتبی قرار گرفته اند. در صورت ابهام در هر قسمت میتوانید با مراجعه به راهنمای برنامه کسب اطلاع کنید.

در مقاله بعدی نحوه نصب و کرک نرم افزار را آموزش خواهیم داد.

۳.۷ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا