مایکروسافت

ایجاد ویندوز سرور ۲۰۱۶ در Microsoft Azure

در دومقاله قبل که لینک آن ها در ادامه آمده است ، درباره مقدمات ساخت ماشین مجازی در Microsoft Azure صحبت کردیم.

مفاهیم اولیه ساخت ماشین مجازی در مایکروسافت آژور

ایجاد Resource Group از طریق Azure Cloud Shell در Microsoft Azure

در راهنمای پیش رو با استفاده از Cloud Shell یک ماشین مجازی ویندوز خواهیم ساخت. گفتیم که جهت ساخت ماشین مجازی در Microsoft Azure می بایست یک Resource Group ایجاد کرده باشیم. در این جا ما یک Resource Group با نام ۱۸۷۰c09e-9be0-4961-92ac-2fdda1b9c129 ساخته ایم که از آن استفاده خواهیم کرد.

جهت ساخت ماشن مجازی ویندوزی در Microsoft Azure کافی ست از دستور az vm create به صورت زیر استفاده نمایید :

ایجاد ویندوز سرور 2016 در Microsoft Azure

در گام بعد و بلافاصله پس از اجرای دستور بالا ، کلمه عبور را از شما درخواست خواهد کرد. در Microsoft Azure کلمه عبور می بایست بین ۱۲ تا ۱۲۳ کاراکتر باشد و همچنین از حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و علامت ها در آن استفاده شده باشد. در هنگام تایپ شما پسورد خود را در محیط ترمینال مشاهده نخواهید کرد تا امنیت بیش تری برای شما فراهم شود.

ایجاد ویندوز سرور 2016 در Microsoft Azure

به طور معمول ساخت یک ماشین مجازی در مایکروسافت آزور حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

در دستوری که اجرا کردیم توضیح مقادیر یا سوئیچ ها به این شرح است :

myVM تعیین کننده نام ماشین مجازی شما است. هر نامی که برای آن انتخاب کنید به عنوان Host Name و Computer Name شما نیز استفاده می گردد.

به Resource Group در برخی از منابع VM’s Logical Container نیز گفته می شود.

در Microsoft Azure ایمیج های زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای مثال در اینجا ما قصد داشتیم که یک ویندوز سرور ۲۰۱۶ دیتاسنتر راه اندازی نماییم. بنابراین مقدار Image را برابر Win2016Datacenter قرار دادیم.

همان طور که در مقاله های قبل گفته شد ، سایز ها شامل اندازه های فاکتورهای بسیاری می شوند. هر جدول سایز در Azure یک نام منحصر به فرد دارد. برای مثال ما در اینجا از جدول سایز Standard_DS2_v2 استفاده کرده ایم که دو پردازنده و ۷ گیگابایت RAM را در اختیار ما خواهد گذاشت.

در پایان پس از ساخته شدن ماشین مجازی اطلاعات آن برای شما به نمایش در می آید که ممکن است شبیه تصویر زیر باشد :

{

  “fqdns”: “”,

  “id”: “/subscriptions/00000000-0000-0000-0000-000000000000/resourceGroups/myResourceGroup/providers/Microsoft.Compute/virtualMachines/myVM”,

  “location”: “eastus”,

  “macAddress”: “00-0D-3A-1E-1B-3B”,

  “powerState”: “VM running”,

  “privateIpAddress”: “10.0.0.5”,

  “publicIpAddress”: “104.211.9.245”,

  “resourceGroup”: “myResourceGroup”,

  “zones”: “”

}

 پس از اینکه ماشین مجازی شما ایجاد شد ، ممکن است مایل باشید از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل کنید. به این منظور کافی ست از دستور az vm get-instance-view به صورت زیر استفاده نمایید :

ایجاد ویندوز سرور 2016 در Microsoft Azure

در اینجا سوئیچ Output تعیین می کند که مایلید نتیجه دستور را به چه شکل ملاحظه کنید؟ برای مثال ما با درج کلمه Table یک جدول مانند آن چه که در تصویر زیر می بینید را فراخوانی کرده ایم :

ایجاد ویندوز سرور 2016 در Microsoft Azure

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا