VMWareمجازی سازی

مسیر ترافیکی یا Network Path در VMware vSphere

در زمان عیب یابی مشکلات مرتبط به VMkernel در VMWare vSphere یکی از مهم ترین مواردی که باید آگاهی کامل درباره آن داشته باشید ، مسیر ترافیکی یا VMkernel Network Path یک Packet از زمانی که ایجاد می شود تا زمانی که از کارت شبکه Uplink هاست خارج می شود ، است. در این مقاله کوتاه مرور کوتاهی بر VMkernel Network Path خواهیم داشت.

VMkernel Network Path در VMware vSphere

همان طور که همه ما از قبل می دانیم ، Packet ها در VMkernel سفر خود را آغاز می کنند. ( تولید می شوند ) همچنین در VMkernel اولین پارامتری که تصمیم می گیرد مسیر ترافیکی بسته چگونه باشد TCP/IP Stack است که در مقاله قبل درباره آن توضیحاتی را ارائه کردیم. TCP/IP Stack تعیین کننده این موضوع است که از کدام جدول Route بایستی استفاده شود؟

همچنین لازم به ذکر است که Rule های فایروال VMkernel نیز در همین مرحله بررسی و اعمال می شوند. اگر بسته شما با موفقیت از این بخش بگذرد ، راهش را به سمت PortGroup ادامه خواهد داد.

در این قسمت همان طور که می دانید پیکربندی های زیادی به طور معمول بر روی PortGroup ها صورت می پذیرد که اعمال همه آن ها تعیین کننده سرنوشت بسته در ادامه مسیر است. برای مثال تگ vLAN در این مرحله بر روی بسته اعمال خواهد شد.

در مقاله ” مفاهیم شبکه در VSphere ESXi و VCenter نسخه ۶.۵ – بخش دوم ” به طور کامل درباره PortGroup و نحوه ایجاد آن صحبت کرده بودیم.

در ادامه بسته در سطح vSwitch و قوانین حاکم بر آن مورد بررسی قرار می گیرد و همان طور که می دانید vSwitch بسته را به سمت UpLink برای خروج از هاست ESXi هدایت خواهد کرد.

به دلیل اهمیت موضوعات گفته شده در عیب یابی شبکه زیرساخت مجازی با یک مثال اهمیت موضوعات گفته شده را مرور خواهیم کرد. فرض کنید یک بسته به اشتباه Route شده است. چگونه پیکربندی Routing بسته را بررسی می کنید؟ پیشنهاد تک تیک پیروی از مراحل زیر است:

  • ابتدا VMkernel بر اساس قوانین و قواعد مشخصی تعیین می کند که این بسته مربوط به کدام Netstack است؟ همان طور که در مقاله قبل از این سری توضیح داده شد هر کدام از Netstack ها مسئول عبور نوع خاصی از ترافیک هستند.
  • سپس باید دید که نیازمندی های بسته با کدام یک از Routing Table ها Match می شود؟
  • همچنین باید در نظر داشت که اگر قرار است بسته توسط iSCSI initiator مسیر یابی شود ، بنابراین بایستی شرایط خاص پروتکل iSCSI بر روی آن اعمال شود.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا