وب

َAddone Domain چیست و چگونه کار می کند؟

زمانی که شما یک سرویس وب هاستینگ برای وب سایت خود تهیه می کنید ، امکانات متفاوتی بر اساس پلنی که بر می گزینید به شما تعلق می گیرد. یکی از قابلیت های مهمی که در هنگام مقایسه Plan ها باید به آن توجه کرد ، آیتم امکان استفاده از Addon Domain است. در این مقاله می خواهیم بدانیم که Addon Domain چیست و چه کاربردی دارد.

Addon Domain به زبان ساده یک دامین است که امکان ایجاد آن توسط خودتان از درون کنترل پنل هاستینگ شما وجود دارد. برای درک بهتر این موضوع فرض کنید ، چند وب سایت مختلف دارید و می خواهید کنترل پنل هاستینگ تمام آن ها مشترک باشد. ایجاد آدرس های ایمیل ، Forwarders و … در این حالت برای هر دامین به صورت مجزا امکان پذیر است. اما کنترل پنل هاستینگ و سرور یکسانی برای مدیریت آن ها تخصیصی داده شده است.

کمپانی های هاستینگ حرفه ای معمولا به صورت نامحدود اجازه ایجاد Addon Domain را برای کاربران شان محیا می کنند. اما متاسفانه برخی از آن ها به خصوص در ایران برای سود بیشتر این امکان را محدود کرده اند. برای مثال برخی از Plan  های آن ها امکان استفاده از فقط ۲ عدد Addon Domain را دارد. برای اینکه بخواهید تعداد بیشتری AddOn Domain ایجاد نمایید بایستی هزینه اضافه تری را بپردازید.

Primary Domain یا دامین اصلی به آدرس FQDN ای گفته می شود که در زمان تهیه سرویس هاستینگ ، خدمات را برای آن دامین اجاره کرده باشید. به تعریف دیگر ، سایر دامین هایی که هر کدام وب سایت مخصوص به خود را داشته باشند اما از طریق همان سرویس هاست خریداری شده میزبانی می گردند را Addon Domain می گویند.

آیا برای استفاده از Addon Domain ایجاد آن در نرم افزار کنترل پنل هاستینگ کافی است؟

خیر. شما می بایستی در کنترل پنل دامین هایی که به عنوان Addon Domain استفاده می شوند ، NS Server را برابر NS Server اعلام شده از سوی هاستینگ خود قرار دهید.

آیا کاربرانی که از وب سایت های AddOn Domain بازدید می کنند متوجه این موضوع می شوند؟

خیر. زمانی که بازدید کننده به وب سایت شما وارد می شود ، هیچ نشانه ای مبنی بر AddOn Domain بودن آن وجود ندارد. Addon Domain به عنوان یک دامین مستقل عمل می کند و هیچ ارجاعی را به Primary Domain ایجاد نمی کند.

Addon Domain چطور کار می کند؟

زمانی که شما یک Addon Domain را ایجاد می نمایید اعمال زیر به ترتیب صورت می پذیرد.

  • یک فولدر در دایرکتوری public_html ایجاد می شود.
  • یک Subdomain برای Primary Domain ایجاد می شود و به فولدر ایجاد شده پیوست می گردد.
  • نام دامنه جدید به ساب دامین مرتبط خواهد شد.

سه مرحله ای که گفته شد کاملا به صورت خودکار انجام می پذیرد و پس از آن تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که فایل های وب سایت جدید را در فولدر ایجاد شده در این سه مرحله آپلود نمایید.

لطفا تک تیک را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا