تکنولوژیدنیای موبایلشبکه و ارتباطات

یافتن گوشی های اندرویدی با استفاده از اکانت Google

بسیار شنیده ایم که طرفداران سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون ، به عنوان یکی از برتری های iPhone از سرویس iCloud نام می برند که یکی از قابلیت های آن یافتن موقعیت مکانی گوشی شما است. در این مقاله همین سرویس را که مدت هاست در گوشی های اندرویدی نیز وجود دارد ، معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که برای ساخت اکانت Gmail شما نیازی ندارید که آمریکایی نباشید !!! خوشبختانه گوگل در اجرای حقوق انسانی در بسیاری از سرویس های اینترنتی خود فرسنگ ها از اپل جلوتر است. این درحالی ست که Apple هیچ حقی برای ساخت حساب کاربری iCloud برای ایرانیان قائل نشده است.

استفاده از سرویس یافتن تلفن همراه اندروید

برای بهره وری از این سرویس ، کافی ست که یکبار با استفاده از Account جی میل بر روی تلفن همراه یا تبلت اندرویدی تان لاگین کرده باشید. یا با استفاده از آن یک Application را از گوگل پلی دانلود نمایید. در این صورت این سرویس به صورت خودکار فعال می شود. اما نکته مهم این است که برای یافتن گوشی مفقود شده باید سرویس موقعیت یاب گوشی شما نیز بر روی حالت روشن قرار بگیرد.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید ، این است که به آدرس https://www.google.com/android یا https://www.android.com/android مراجعه نمایید و با اکانت Gmail ای که بر روی تلفن همراه یا تبلت خود استفاده نموده اید لاگین نمایید.

یافتن گوشی اندرویدی

مانند تصویر شما در اینجا به سه گزینه بسیار کاربردی و مفید دسترسی دارید.

در صورتی که Play Sound را فعال نمایید ، گوشی شما شروع به زنگ خوردن با صدای بلند خواهد کرد. ( حتی اگر آن را بر روی سایلنت تنظیم کرده باشید )

با استفاده از گزینه Lock خواهید توانست ، گوشی را Lock نمایید تا هیچ کاربری نتواند از آن استفاده کند.

همچنین با پر کردن فیلد Recovery Message و Phone Number پیغام دلخواه بر روی دستگاه شما نمایش داده خواهد شد.

یافتن گوشی اندرویدی

در پایان اگر مایلید که تمام اطلاعات تلفن همراه شما Remove شود بر روی گزینه گزینه Erase کلیک کنید و آن را تایید نمایید. در اولین اتصال تلفن همراه به اینترنت تمام اطلاعات آن از بین خواهد رفت.

 

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا