تکنولوژیشبکه و ارتباطاتوب

استفاده از DUC جهت پیکربندی Dynamic DNS در اکانت NoIP

پیش از این در مقاله استفاده از Domain Name برای سرویس های عمومی سازمان بدون نیاز به خرید دامنه ، نحوه استفاده از یک سرویس پر طرفدار No – IP را توضیح داده بودیم. با استفاده از سرویس مذکور شما می توانستید بدون نیاز به خرید دامنه ، از مزایای داشتن یک دامنه رایگان بهره ببرید. همچنین در آن جا توضیح داده بودیم که برای استفاده از چنین سرویسی لازم است که یک آدرس آی پی Valid را از ISP خریداری کرده باشیم. در این مقاله ما یک گام فراتر خواهیم رفت به شما خواهیم گفت چگونه می توانیم بدون در اختیار داشتن Valid IP از مزایای داشتن دامنه های وب سایت no-IP بهره مند شویم.

DDNS چیست؟

DDNS یا Dynamic DNS یک دی ان اس پویا است که با استفاده از مکانیزم های خاصی که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت تغییر آی پی سرور را متوجه می شود و آن را به صورت خودکار در رکوردهای ثبت شده DNS تغییر می دهد. همان طور که می دانید در بسیاری از آی اس پی ها مدت محدود و مشخصی ، یک آی پی خاص به ما اختصاص داده می شود و پس از مدتی تغییر می کند.

Dynamic Update Client

یکی از راه های اطلاع DNS Server از تغییر آدرس آی پی دستگاه هایی که رکورد آن ها در دیتا بیس ذخیره شده است ، نرم افزارهایی هستند که شرکت های ارائه دهنده DDNS عرضه می کنند. وب سایت NoIP نیز از همین روش بهره می برد. این کمپانی نرم افزار Dynamic Update Client  یا DUC را برای وب سرورهای ویندوزی ارائه کرده است ، که در اینجا نحوه استفاده از آن را به اختصار بیان کرده ایم.

استفاده از Dynamic Update Client مختص NoIP

ابتدا از این لینک DUC را دانلود نمایید. پس از نصب نرم افزار آن را اجرا نمایید. اکنون نرم افزار از شما نام کاربری و کلمه عبور اکانت وب سایت NoIP را درخواست می نماید. در این جا به قسمت Edit Groups/Hosts مراجعه کنید. ( با کلیک بر روی Edit Hosts ) هاست یا گروه مورد نظرتان را انتخاب کنید و Save را کلیک نمایید. از این بعد رکورد هاست یا گروهی که در NoIP انتخاب کرده اید ، به طور مداوم ، مطابق با IP شبکهِ کلاینتی که DUC بر روی آن نصب شده است ، تغییر می کند.

داینامیک دی ان اس در NoIP

پس از ذخیره تغییرات ، سه تیک سبز رنگی که در تصویر زیر مشاهده می نمایید ، نشان دهنده این موضوع هستند که DUC کار خود را به درستی انجام می دهد.داینامیک دی ان اس در NoIP

جهت مشاوره تخصصی در این زمینه ، به کانال تلگرام WearebiTs و گروه مرتبط مراجعه نمایید.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
javad
javad
7 ماه پیش

با سلام ارور request time out میده

Mobin
Mobin
4 سال پیش

خیلی مفید بود ممنون ادمین

دکمه بازگشت به بالا