MTCNAمیکروتیک

نحوه Backup و Restore کردن تنظیمات در میکروتیک

Backup گرفتن یک امر کاملا ضروری هستش که هر کارشناس IT اینو خوب میداند و به آن عمل می کند.
اما اگر بخواهیم از تجهیزات میکروتیک Backup بگیریم به راحتی می توان اینکار رو با چند کلیک انجام داد تا در مواقع بحرانی خیالمان از بابت Backup هایی که داریم راحت باشد و بتوان در سریع ترین زمان ممکن همه چیز را به قبل برگردانیم.

نحوه Backup گرفتن از میکروتیک

وارد WinBox شوید، بر روی Files کلیک کنید.

Backup & Restore MikroTikدر پنجره باز شده شما می توانید فایل های MikroTik را مشاهده کنید.
حالا برای Backup گرفتن کافیست گزینه Backup که در بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید.

Backup & Restore MikroTikدر کادر Name یک نام برای Backup که می خواهید بگیرید وارد کنید.
در کادر Password که کاملا اختیاری هستش می توانید یک رمز عبور را وارد کنید تا هرکسی نتواند از این Backup استفاده کند و حتما موقع Restore باید پسورد را وارد کنید.
در لیست Encryption می توانید نوع رمزنگاری را مشخص کنید اگر نمی خواهید رمزنگاری بر روی فایل صورت بگیرد تیک گینه Don’t Encrypt را فعال کنید.
در آخر بر روی Backup کلیک کنید.

Backup & Restore MikroTikحالا اگر بخواهید این Backup را در سیستم خود ذخیره کنید بر روی فایل Backup کلیک راست و گزینه Download را انتخاب کنید. یا روش ساده تر اینکه فایل را Drag کنید به دسکتاپ یا می توانید فایل را کپی کنید و در دسکتاپ Past کنید.

Backup & Restore MikroTik Backup & Restore MikroTik


نحوه Restore فایل Backup در میکروتیک

حالا اگر بخواهیم فایل Backup خود را در میکروتیک دیگه ای Restore کنیم و یا در همین میکروتیک Restore کنیم، کافیه بر روی فایل Backup که گرفتیم کلیک راست و گزینه Restore را انتخاب کنید.

Backup & Restore MikroTikدر پنجره باز شده در صورتی که از قبل پسوردی را برای فایل Backup قرار داده بودید در کادر Password وارد کنید و سپس گزینه Restore را کلیک کنید. پس از چند ثانیه فایل قبلی بازگردانده می شود و میکروتیک ریستارت خواهد شد.

Backup & Restore MikroTik

۳.۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا