VMWareمجازی سازی

چطور SSH در ESXi 6.5 فعال می شود؟

چرا ممکن است نیاز به فعال سازی SSH وجود داشته باشد؟ 

در بسیاری از مواقع پیش می آید که برای انجام برخی از پیکربندی ها نیاز است به محیط خط فرمان سیستم عامل ESXi دسترسی داشته باشیم. یکی از راه های دسترسی به محیط خط فرمان شاید حضور در محل سرور فیزیکی VMware Hypervisor است. اما همان طور که مطلع هستید در بیشتر محیط ها دسترسی مستقیم به سرور فیزیکی با مشکلاتی رو به رو است.

راه دیگر از طریق iLO و تکنولوژی های شبیه به آن است که ممکن است برای همه سازمان ها امکان خرید لایسنس های این قبیل تکنولوژی ها وجود نداشته باشد. حتی اگر هر دو راه بالا فراهم باشد باز هم روش های بهتری برای دسترسی به محیط خط فرمان ESXi وجود دارد. یکی از ساده ترین این راه ها پروتکل SSH است. پروتکل SSH به صورت پیش فرض بر روی ESXi 6.5 غیر فعال می باشد. در این آموزش ، روش فعال کردن SSH توضیح داده خواهد شد.

فعال سازی SSH در VMware Hypervisor ESXi 6.5

ابتدا از طریق وب کلاینت به سرور ESXi لاگین نمایید. بر روی Actions کلیک و از منوی Services گزینه Enable Secure Shell را انتخاب کنید.

اکنون سرویس SSH فعال شده است. اما همان طور که در پیغام ظاهر شده مشاهده می کنید ، توصیه شده است که در زمان هایی که از این سرویس استفاده نمی کنید ، آن را خاموش نگه دارید.

دوباره از همان منو گزینه Enable Console Shell را نیز انتخاب نمایید.

Enable SSH in ESXi - 2اگر به قسمت Recent tasks نگاهی بیاندازید ، باید نتیجه برابر با Completed Successfully باشد.

حال برای اتصال به هاست ESXi باید از نرم افزارهای SSH Client استفاده نمایید. برای مثال یکی از مشهورترین این نرم افزارها Putty می باشد. برای استفاده از Putty ابتدا آن را دانلود و آن را اجرا نمایید.

در فیلد Host Name or IP address آدرس آی پی هاست ESXi را بنویسید و Connection Type را برابر SSH قرار دهید. سپس بر روی Open  کلیک کنید.

پس از وارد نمودن نام کاربری و پسورد معتبر ، اکنون از طریق پروتکل SSH به هاست ESXi متصل شده اید.

فراموش نکنید که بعد از انجام کار با SSH توصیه می شود جهت تامین امنیت ، SSH را غیر فعال نمایید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است ، آن را به دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 

 

۴.۵ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا