Windows Secretsمایکروسافت

ذخیره عکس های Lock Screen در ویندوز

ویندوز ۱۰ دارای یک ویژگی بسیار جذابی به نام Windows Spotlight می باشد، که به صورت پیش فرض هم برای همه کاربران فعال می باشد. این ویژگی به ویندوز این اجازه را می دهد هر چند وقت یکبار از طریق اینترنت عکس زمینه صفحه ورود کاربر را تغییر دهد.

اگر می خواهید بدانید ویژگی Windows Spotlight در کجای ویندوز قرار دارد کافیست در صفحه دسکتاپ خود کلیک راست و گزینه Personalize را انتخاب کنید و از منو سمت چپ صفحه گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.
و در قسمت Background مشاهده می کنید که بر روی حالت  Windows Spotlight قرار دارد.

بارها شاید برایتان پیش آمده باشد که از عکسی که در صفحه زمینه ورود گذاشته شده است خوشتان آمده و به هر نحوی حاضر بودید این عکس را به عنوان عکس زمینه صفحه دسکتاپ خودتان قرار دهید، اما متاسفانه این امکان را مایکروسافت در ویندوز قرار نداده است، برای همین امروز با آموزشی شما را آشنا خواهیم کرد که بتوانید از این تصاویر به هر نحوی که خواستید استفاده کنید.

نحوه کار Windows Spotlight به این صورت است که چون این تصاویر در ابتدا باید از اینترنت دانلود شوند و سپس در صفحه ورود کاربر قرار گیرد، پس باید این تصاویر را با ترفند های خاصی بتوانیم پیدا کنیم:

در ابتدا یک پنجره در ویندوز باز کنید متن زیر را در قسمت نوار آدرس آن قرار دهید و Enter  را بزنید.

%UserProfile%\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\LocalState\Assets


حالا وارد مسیری می شود که Windows Spotlight تصاویر خود را در این مکان ذخیره می کند اما مشکل کار این جاست که هیچ کدام از تصاویر را نمی توانید مشاهده کنید.

شما باید تمام این فایل ها را به فرمت .Jpg تغییر دهید. اما تغییر فرمت این همه فایل واقعاً کار دشوار و زمان بری خواهد بود حالا با یه ترفند خاصی که سایت تک تیک به شما آموزش می دهد می توانید فقط با یه دستور همه فایل ها را تغییر فرمت دهید.

کافیست مانند روش بالا دستور زیر را در نوار آدرس وارد و Enter بزنید.

“cmd /c “ren *. *.jpg

 


و بعد از آن همه فایل ها تغییر فرمت داده اند و می توانید تمام عکس ها را مشاهده کنید و حالا تصویر مورد نظرتان را از بین تصاویر پیدا کنید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
حمید
حمید
5 ماه پیش

بیگ لایک

دکمه بازگشت به بالا