تازه های تکنولوژیتکنولوژی

چرا در فرودگاه ها لپ تاپ ها را جداگانه از دستگاه X-Ray عبور می دهند؟

به عنوان کارشناسان و متخصصان حوزه آی تی ، احتمالا بیش تر از هر مسافر دیگری که با هواپیما مسافرت می کند با درخواست ماموران زحمت کش گیت های فرودگاه رو به رو شده اید که از شما می خواهند لپ تاپ را از چمدان خارج نمایید و بعد از آن چمدان تان را از گیت اشعه ایکس عبور دهید. شاید در اولین برخورد عصبانی شده باشید ، یا حتی بد تر از آن از شما خواسته باشند که لپ تاپ را روشن کنید !

حتما پیش خودتان می گویید پس این اشعه ایکس به چه درد می خورد؟ درواقع مسئله اینجاست که اشعه ایکس می تواند لپ تاپ را درون چمدان تشخیص دهد. اما نمی تواند پشت آن را ببیند! البته اگر شما قبل از سال ۱۹۸۹ سوار هواپیما شده باشید ، می دانید که تا آن زمان نگرانی بابت حمل لوازم الکترونیکی درون چمدان و کیف های مسافرتی وجود نداشت. اما بعد از آن چه اتفاقی رخ داد؟ در سال ۱۹۸۹ بمب گذاری در پرواز PAN AM Flight 103 در لاکربیِ اسکاتلند ، ۲۷۰ نفر را به کام مرگ فرستاد. عاملی که این بمب را از دید ماموران گیت پرواز مخفی کرده بود یک Boom Box بود.

Boom Box همان دستگاه های ضبط صوت قدیمی کاست خور همراه با رادیو هستند که از همان فلزاتی ساخته شده است که لپ تاپ ها نیز از آن ساخته می شوند. شکل یکی بوم باکس را در زیر مشاهده می نمایید.

boombox techtikپس از آن حادثه FAA از همه فرودگاه ها و هواپیماها درخواست کرد که تمهیدات امنیتی زیادی را در خصوص دستگاه های کامپیوتر ، لوازم الکترونیک ، ساعت های زنگ دار ، تلفن های موبایل و رادیو وضع نمایند. به همین دلیل هم هست که در بعضی موارد حتی از شما خواسته می شود که لپ تاپ خود را در مقابل مامور گیت پرواز روشن نمایید.

خانه تکانی در زندگی مجازی

امیدوارم دفعه بعدی که مامور پرواز از شما چنین درخواستی را داشت صبوری بیشتری به خرج دهید.

۳.۳ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا