Windows Applicationمایکروسافت

اشتراک گذاری فایل های Microsoft Office از طریق One Drive

در مجموعه نرم افزارهای اداری Office قابلیتی وجود دارد که از طریق آن می توانید ، فایل های ایجاد شده با برنامه Office را از طریق اینترنت و به کمک One Drive با دوستان ، همکاران و آشنایان تان به اشتراک بگذارید. در این آموزش طریقه اشتراک گذاری Note Book ها را در نرم افزار مشهور و کاربردی One Note برای شما توضیح خواهیم داد.

ذکر این دو نکته لازم است که روش Share یا اشتراک فایل های ایجاد شده در دیگر نرم افزارهای Microsoft Office نیز تقریبا به همین صورت است. همچنین برای استفاده از این قابلیت بایستی حتما فایل هایتان را در One Drive مایکروسافت ذخیره کرده باشید.

در نرم افزار Microsoft OneNote از منوی فایل گزینه Share  را کلیک کنید.

Share One Note 0

سپس با کلیک بر روی Share with People در فیلد Type name or email addresses آدرس ایمیل اشخاصی که قصد به اشتراک گذاری فایل با آن ها را دارید وارد نمایید. در منوی کشویی رو به رو دو گزینه وجود دارد. در صورتی که Can edit را انتخاب کنید کاربران می توانند فایل شما را ویرایش کنند و اگر Can View را برگزینید کاربران فقط اجازه مشاهده فایل را خواهند داشت.

گزینه Require user to sign in before accessing document به این معنا است که دیگر استفاده کنندگان فایل باید حتما به محیط One Drive لاگین کنند تا بتوانند از امکانات آن بهره ببرند.

در نهایت بر روی Share کلیک کنید.

اکنون نرم افزار به طور خودکار به اشخاصی که تعیین کرده اید یک ایمیل حاوی لینک دسترسی به فایل ارسال می کند.

و همان طور که در تصویر بعدی مشاهده می شود نام شخص دعوت شده به قسمت Share With اضافه می گردد.

همچنین در صورتی که مایل باشید لینک عمومی فایل را در One Drive مشاهده نمایید می توانید بر روی گزینه Get a Sharing Link کلیک کنید.

بر روی Create Link کلیک نمایید و در قسمت View Link آدرس فایل را مشاهده می نمایید.

مانند تصویر زیر با وارد نمودن آدرس فایل در Browser می توانید آن را مشاهده نمایید.

همچنین تصویر زیر نمونه ای از ایمیل ارسال شده به دیگر کاربران برای مشاهده فایل است.

اگر این آموزش برای شما مفید است لطفا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا