Windows Secretsمایکروسافت

Device Association Framework Provider Host چیست؟

عده ای تصویر می کنند که شغل Help Desk یک پست سازمانی سطح پایین در دپارتمان های IT است. اما باید بدانید که یک Help Desk حرفه ای نیاز به دانش بسیار وسیعی در حوزه IT دارد. برای مثال یک Help Desk در شبکه های مایکروسافتی برای عیب یابی اصولی بایستی پروسس های مختلفی را که در ویندوز اجرا می شوند بشناسد. در این آموزش پروسس Device Association Framework Provider Host را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

پروسس Device Association Framework Provider Host چیست؟

اگر شما Task Manager را در هر کلاینت ویندوز ۸ یا ۱۰ اجرا کنید ، حتما یک یا چند پروسس را تحت عنوان Device Association Framework Provider Host مشاهده می نمایید. این پروسس یکی از پردازش های هسته ای و رسمی در ویندوز است که توسط حساب Local Service اجرا می شود. وظیفه آن ایجاد ارتباط و Pair سخت افزارهای با سیم و بی سیم با ویندوز است. در واقع به ازای هر دیوایس که نیاز به Pair با ویندوز داشته باشد یک پروسس در تسک منیجر از نوع Device Association Framework Provider Host مشاهده می شود.

Device Association Framework Provider Host 1

مصرف منابع در پردازشِ Device Association Framework Provider Host

در زمانی که این پردازش به صورت طبیعی عمل می نماید ، مصرف منابع آن بسیار کم است. برای CPU چیزی نزدیک به صفر و مصرف RAM حداکثر ۱۰ مگابایت باید باشد. اگر پردازش مذکور در سیستم شما بیشتر از این مقدار حافظه یا CPU مصرف می کند ، شک نکنید که با اشکالی مواجه است.

متاسفانه Task Manager هیچ اطلاعاتی از اینکه هر Instance از Device Association Framework Provider Host مربوط به کدام دیوایس است ارائه نمی دهد. به همین دلیل در زمان وقوع این مشکل کار عیب یابی مشکل است. اما بهتر است از دستورالعمل زیر پیروی نمایید :

ابتدا ویندوز را به روز رسانی نمایید. به این دلیل که برنامه Windows Update در زمان به روزرسانی ، درایورهایی که سیستم عامل مسئول مدیریت آن ها است را نیز Update می نماید. بنابراین خیال تان از بابت عدم وجود مشکل در درایور بعضی از سخت افزارها راحت می شود.

اگر هنوز مشکل وجود دارد ، درایورهایی را که به روزرسانی آن ها توسط ویندوز صورت نمی پذیرد را نیز Update نمایید. برای اینکار نرم افزارهای مختلفی وجود دارند. مانند Driver Pack Solutions یا اینکه می توانید به وب سایت سازنده سخت افزارتان مراجعه نمایید.

بعد از به روزرسانی به Device Manager ویندوز مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا سخت افزار شناسایی نشده ای در آن جا وجود دارد یا خیر ؟

بعد از همه این ها به احتمال زیاد مشکل استفاده زیاد از منابع سیستم توسط این پردازش حل می شود.

چطور مطمئن شویم که پردازش Device Association Framework Provider Host ویروس نیست؟

گفتیم که این Process جزو کامپوننت های اصلی خود ویندوز است. بنابراین نمی تواند ویروس باشد. اما ممکن است یک ویروس خود را با نام جعلی آن پنهان کرده باشد. برای اینکه مطمئن شویم این پردازش در سیستم ما ویروس نیست در Task Manager ویندوز بر روی آن راست کلیک نمایید و Open File Location را کلیک کنید.

پردازش مذکور را فایلی به نام dasHost مدیریت می کند و مسیر آن در فولدر Windows و دایرکتوری System32 است.

اگر با انجام این عمل مسیر فوق باز شده باشد ، تقریبا می توانید مطمئن باشید که پردازش ، ویروس نیست.

اگر این مطلب برای شما مفید است آن را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا