MCSEمایکروسافت

خطاهای رایج در نصب WSUS – قسمت اول

یکی از خطاهایی که در زمان نصب نقش WSUS در ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به وفور رخ می دهد ، این Error است : “the operation cannot be completed because the server that you specified requires a restart”

آن طور که از متن پیغام بر می آید ، بنا به دلیل نامشخصی ، ویندوز عملیات معلقی دارد ، که باید طی یک Restart به پایان برسد و بعد از آن شما خواهید توانست سرویس WSUS را نصب کنید. اما با راه اندازی مجدد خواهید دید که همچنان پیغام خطا پابرجا می ماند.

 برای رفع این مشکل مراحل زیر را دنبال نمایید.

به دلیل اینکه راه حل این مشکل اعمال یک تغییر کوچک در Group Policy است ، امکان استفاده از Local Group Policy یا ویرایش GPO از طریق دامین وجود دارد. اگر حساب کاربری که نصب WSUS را انجام می دهد دسترسی تغییر پالیسی مورد نظر را در Local Group Policy داشته باشد ، بهتر است که از این روش استفاده شود ، اما در صورتی که پالیسی مذکور توسط GPO کنترل می شود ، تنها راه باقیمانده انجام آن از طریق GPO در دامین کنترلر می باشد.

در این آموزش انجام آن از طریق GPO توضیح داده خواهد شد ، که با مطالعه آن به راحتی می توانید همان مراحل را در Local Group Policy نیز انجام دهید.

ابتدا به سرور Domain Controller لاگین نمایید. Group Policy Management را از Administrative Tools اجرا کنید. بر روی GPO ای که به سرور WSUS اعمال می شود راست کلیک نمایید و Edit را کلیک کنید.

WSUS needs to restart for installing 2

از Computer Configuration گزینه Windows Settings ، Security Settings و سپس Local Policies و User Rights Assignment را انتخاب کنید.

آن را اجرا کنید و حساب کاربری زیر را به آن اضافه نمایید.

NT SERVICE\ALL SERVICES

اکنون به سرور WSUS لاگین نمایید و در Command Prompt دستور  gpupdate /force را اجرا کنید.

حال بدون هیچ مشکلی می توانید نقش WSUS را بر روی Windows Server 2012  و ۲۰۱۶ نصب نمایید.

لازم به ذکر است که مسیر ذکر شده در Local Group Policy نیز به همان صورت است.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا