MCSEمایکروسافت

فعال سازی کنسول Active Directory Schema

می دانیم که از طریق کنسول Active Directory Schema امکان انتقال Schema دامین از یک Holder به Holder دیگر امکان پذیر است. در حالت عادی کنسول مربوط به Active Directory Schema در قسمت Administrative Tools دامین کنترلر وجود ندارد. در این آموزش روش فعال سازی این کنسول را شرح خواهیم داد.

فعال سازی کنسول Active Directory Schema

برای اینکه Active Directory Schema را فعال نمایید بایستی یک فایل DLL را با استفاده از Command Prompt رجیستر نمایید.

ابتدا Command Prompt را به صورت Elevated اجرا کنید. اکنون دستور زیر را در CMD تایپ و کلید Enter را بفشارید ( اگر کاربری که با آن لاگین نموده اید عضو گروه Schema Admins نباشد با پیغام خطا رو به رو خواهید شد. ) :

Regsvr32 schmmgmt.dll

Active Directory Schema

اکنون در منوی استارت عبارت mmc  را بنویسید و آن را اجرا نمایید.

از منوی File گزینه Add/Remove Snap-in را برگزینید.

در واقع اتفاقی که افتاده این است که بعد از رجیستر DLL مربوطه ، کنسول Active Directory Schema در این قسمت اضافه می گردد. آن را انتخاب و بر روی دکمه  Add و سپس Ok کلیک کنید.

اکنون به راحتی می توانید از طریق این کنسول Schema را ویرایش نمایید.

دقت داشته باشید که نحوه انتقال Schema Master به Domain Controller های دیگر دقیقا مانند سایر FSMO ها ، اما از طریق همین کنسول است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه کنید :

انتقال Domain Wide FSMO از یک DC به DC دیگر

 

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
نحوه لاگین به OpManager با کاربران Active Directory

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا