MCSEمایکروسافت

معرفی سه ابزار کاربردی در Microsoft Sysinternals

در وب سایت رسمی مایکروسافت بخشی به نام Sysinternals در این لینک وجود دارد. Microsoft در Sysinternals مجموعه ای از نرم افزارهای بسیار مفید ، سبک در عین حال پیشرفته را معرفی نموده است که به عنوان لوازم جعبه ابزار Administrator های مایکروسافتی شناخته می شوند. تعداد  نرم افزارهایی که در این بخش وجود دارند بسیار زیاد است.

Sysinternals به ۶ دسته بندی اصلی شامل File and Disk Utilities ، Network ، Process ، Security ، System Information و Miscellaneous تقسیم شده است. هر کدام از این طبقه بندی ها شامل نرم افزارهای کاربردی مرتبط یا موضوع خودشان می شوند. در این مقاله چند ابزار بسیار کاربردی را که در بخش Network Utilities وجود دارد معرفی خواهیم کرد.

قبل از اینکه به معرفی این ابزار بپردازیم بهتر است بدانید که در صورتی که بخواهید دنیای هیجان انگیز Sysinternals را بیشتر بشناسید ، علاوه بر وب سایت فارسی تک تیک ، از منابع انگلیسی زبانِ مایکروسافت در این آدرس نیز استفاده نمایید.

Active Directory Explorer

Active Directory Explorer یا AD Explorer یک نمایشگر و ویرایشگر حرفه ای Active Directory می باشد. با استفاده از آن می توانید به آسانی دیتابیس اکتیو دایرکتوری را پیمایش نمایید ، محل های پرکاربر در آن را ذخیره کنید ، بدون باز کردن دیالوگ باکس ها ویژگی ها و Attribute های هر آبجکت و Schema  را مشاهده ، دسترسی ها را ویرایش و جست و جوهای پیشرفته را تعریف و همچنین آن ها را ذخیره نمایید.

امکان بسیار جالبی که در این ابزار ۲۴۴ کیلوبایتی! وجود دارد این است که شما قادر خواهید بود توسط آن یک Snapshot از Active Directory تهیه و آن را به صورت آفلاین مشاهده و مقایسه کنید. بنابراین با تهیه Snapshot در زمان های مختلف و مقایسه آن ها با یکدیگر ، حتی به صورت آفلاین نیز متوجه می شوید که چه تغییراتی در فاصله بین تهیه Snapshot ها رخ داده است.

معرفی قابلیت Binding در DHCP

sysinternals

برای دانلود این ابزار بر روی این لینک کلیک نمایید.

PsFile

همان طور که می دانید با استفاده از دستور net file این امکان وجود دارد که متوجه شویم کدام فایل ها بر روی سیستم ما به اشتراک گذاشته شده اند و چه سیستم هایی به آن متصل هستند. اما متاسفانه لینک های بلند در نتایج این دستور کوتاه می شوند. همچنین شما اطلاعات زیادی را درباره سیستم های متصل شده به فایل های به اشتراک گذاشته شده خمود دریافت نمی کنید. ابزار کاربردی PSFile جایگزین مناسبی برای دستور net file می باشد.

با استفاده از PsFile و سوئیچ های آن شما قادر خواهید بود که اطلاعات مفصل تری را درباره سیستم های متصل شده دریابید. همچنین PsFile اجازه می دهد که دسترسی به فایل ها را توسط نام یا File Identifier آن ببندید.

جهت کسب اطلاع از سوئیچ ها و روش استفاده این ابزار ۱.۶ مگابایتی به این لینک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که PsFile از این لینک قابل دریافت است.

PsPing

همه ما با دستور Ping آشنا هستیم. دستور ساده ای که ارتباط یک Node را در هر شبکه با Node دیگر بررسی می کند. اما کاربردهای Ping تنها به بررسی وجود یا عدم وجود ارتباط خلاصه نمی گردد. ابزار مایکروسافتی PsPing با استفاده از توابع محاسباتی جالبی که در درون خود گنجانده است ، اطلاعات جالبی را علاوه بر کاربرد اصلی پروتکل ICMP برای شما به ارمغان آورده است. برای مثال شما می توانید  با استفاده از سوئیچ -? B در آن به راحتی و بدون محاسبه اضافی Bandwidth خود را اندازه بگیرید.

معرفی،توصیف و تشرح مفاهیم اولیه Active Directory بخش چهارم-ساختار های منطقی و فیزیکی

نحوه استفاده از PsPing در این لینک قرار دارد. همچنین شما می توانید این نرم افزار را از این لینک دریافت نمایید.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا