تکنولوژیوب

چرا استفاده از گوگل آنالیتیکز برای استارت آپ شما ضروری است؟

گوگل آنالیتیکز – Google Analytics – شاید قوی ترین و مشهورترین ابزار کار متخصیصن حوزه SEO محسوب می شود.

در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد که چرا استفاده از این Tool و تحلیل اطلاعات به دست آمده از آن برای Web Master ها اهمیت اساسی دارد. برای اینکه تحلیل دقیق تر و کاربردی تری داشته باشیم ، مقاله را به صورت پاسخ به چند پرسش مهم قسمت بندی کرده ایم.

شما در توضیحاتی که برای هر پرسش آورده شده است متوجه خواهید شد که چرا همه وب مسترها باید این سوال ها را از خود بپرسند و از جواب آن ها چگونه برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده می شود.

این پرسش ها عبارتند از :

  • چه کسانی از وب سایت شما بازدید می کند؟
  • زمانی که افراد در وب سایت شما هستند ، چه فعالیتی را انجام می دهند؟
  • در چه زمان هایی وب سایت بیشترین بازدید را دارد؟
  • افراد چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند؟
  • محتوای وب سایت شما چه رفتاری را در بازدید کننده بر می انگیزاند؟

چه کسانی از وب سایت شما بازدید می کند؟

این بخش از Google Analytics امکاناتی را فراهم می نماید که بدانید موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان تان کجاست؟ آن ها از چه مرورگرهایی بهره می برند؟ همچنین اطلاعات مهمی مانند مقدار Screen Resolution ، پشتیبانی از جاوا اسکریپت ، پشتیبانی از Flash ، زبان های نصب شده و … قابل مشاهده است.

این اطلاعات بسیار سودمند هستند! برای مثال با دانستن اینکه بیشتر مخاطبان شما از چه تکنولوژی هایی برای نمایش وب سایت استفاده می کنند  ، خواهید دانست که در زمان طراحی وب سایت از چه تکنولوژی هایی نمی توانید بهره ببرید.

در نتیجه وب سایت نهایی با کامپیوتر بیشتر کاربران سازگار خواهد بود. فرض کنید که با بررسی آمار متوجه می شوید که بیشتر بازدید کنندگان پلاگین Flash را بر روی مرورگر نصب نمی کنند. بنابراین متوجه می شوید که نبایستی از اِلِمان هایی که با Flash ساخته شده اند در صفحات وب تان استفاده نمایید.

یا ممکن است که Resolution گرافیک بیشتر کاربران ۱۲۸۰ باشد. در این صورت در زمان طراحی مطمئن شوید که تمام صفحات شما بیش از همه با این رزولوشن و رزولوشن های پایین تر از آن Compatibility داشته باشند.

 بازدید کنندگان در وب سایت شما چه کاری انجام می دهند؟

گوگل آنالیتیکز این امکان را فراهم می آورد که متوجه شوید کاربران از کدام صفحه ها بیشتر بازدید می کنند ، در هر قسمت چه قدر باقی می مانند و از همه مهم تر Bounce Rate تان را محاسبه می کند. Bounce Rate به درصد کاربرانی گفته می شود که بلافاصله پس از بازدید ، وب سایت شما را ترک می کنند!

همچنین مقدار با اهمیت دیگری به نام CTR نیز وجود دارد که در این لینک به روشنی توضیح داده شده است.

اگر این مقدار زیاد باشد ، بایستی فکری به حال محتوا و طراحی خود بکنید و احتمالا مشکل جدی در استراتژی یا زیرساخت وب سایت شما وجود دارد.

چه زمانی بیشترین بازدید را دارید؟

با بهره مندی از این ویژگی جالب Google Analytics متوجه می شوید که کاربران یا در واقع مشتریان شما در چه ساعت هایی از روز و در چه روزهایی از هفته بیشتر علاقه مند به بازدید از وب سایت شما هستند. مهم ترین کاربرد دانستن چنین اطلاعاتی این است که بدانید مطالب و محصولات جدید خود را در چه زمانی از روز یا هفته منتشر نمایید.

بازدید کنندگان چگونه وب سایت شما را می یابند؟

این بخش اطلاعاتی در خصوص نحوه ورود مخاطبان شما را در اختیار قرار می دهد. برای نمونه اینکه کاربران از موتورهای جست و جو وب سایت شما را پیدا کرده اند یا اینکه آدرس آن را از قبل می دانستند و مستقیما آن را در Browser وارد نموده اند؟

یا ممکن است بخواهید بدانید که چه وب سایت های دیگری در اینترنت به شما ارجاع شده اند. حتی دیتاهایی با جزئیات بیشتر نیز در Google Analytics قابل ارائه است. برای مثال در قسمت موتورهای جست و جو می توانید ببینید که درصد ورود کاربران از هر موتور جست و جو چه قدر است؟

ویدیو آموزش رایگان سئو : آموزش رایگان سئو – تحقیق کلمه کلیدی – بررسی والیوم و ترند یک عبارت کلیدی

همچنین اگر مشاهده می کنید که کاربران شما در تلگرام بیشتر از لینکداین است ، بنابراین شاید نیاز باشد برای جذب مخاطب بیشتر در صفحه لینکداین خود طرح های تشویقی ارائه نمایید.

برای آشنایی با شیوه مدیریت کاربران در گوگل آنالیتیکز به این راهنما مراجعه کنید.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا