تکنولوژیوب

CTR در نتایج Google Search Console به چه معناست و چطور می توان از آن در جهت بهبود وب سایت استفاده کرد؟

یکی از ابزارهای بسیار حیاتی برای وب مسترها Google Search Console است. استفاده از Google Search Console جهت ارزیابی یک وب سایت رایج است. به همین دلیل یکی از مهارت های لازم در بسیاری از آگهی های استخدام کارشناس وب هاستینگ یا وب مستر ، تسلط به مفاهیم Google Search Console می باشد. در این مقاله یکی از پرکاربردترین مفاهیم Google Search Console ، یعنی CTR را توضیح خواهیم داد که به خصوص جهت ارزیابی SEO وب سایت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

CTR یا Click-through rate به چه معناست؟

CTR به زبان ساده یعنی اینکه چه تعداد از بازدید های یک لینک خاص از طریق کلیک بر روی لینک آن صفحه وب سایت در صفحه های نتایج جست و جوی گوگل اتفاق افتاده است؟ برای در زمان نگارش این مقاله ، یکی از صفحه های وب سایت تک تیک با عنوان ” پیکربندی DDNS در ZoneEdit ” حدود ۵۲ بازدید داشته است که از راه های مختلف به این لینک رجوع کرده اند. این راه های مختلف شامل شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک ، تلگرام و … ، بازدید مستقیم و فهرست نتایج گوگل و سایر موتورهای جست و جو می شوند. برای اینکه بفهمیم چه تعداد از مجموع کل ۵۲ بازدید از طریق صفحه های نتایج جست و جوی گوگل اتفاق افتاده است ، کافی ست مقدار CTR مقاله را در Google Search Console بررسی کنیم.

نکته : به صفحات نتایج جست و جوی کاربران به اصطلاح SERPS گفته می شود که سرنام واژه های Search Engine Results Pages است.

در تصویر زیر نشان داده شده است که چگونه مقدار CTR را به صورت میانگین برای یک وب سایت به دست آوریم :

یافتن گوشی های اندرویدی با استفاده از اکانت Google

ابتدا وارد Google Search Console شوید. سپس وب سایت مورد نظرتان را برگزینید. بر روی Performance کلیک کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می شود Average CTR مقدار میانگین CTR صفحه اصلی وب سایت شماست که در این تصویر برای یک وب سایت کم بازدید نمایش داده شده است و حدود ۱۰ درصد است.

CTR

در اینجا ۱۰ درصد به این معناست که از کل بازدید های این صفحه ، ۱۰ درصد از طریق نتایج موتور جست و جوی گوگل یا همان SERPS صورت پذیرفته است.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا