AsteriskElastixتلفن تحت شبکه

ویرایش SIP Qualify Options در Elastix

پیش از این در این مقاله  درباره اهمیت مقدار Qualify و پیغام خطای Peer is unreachable در آستریسک صحبت کرده بودیم. همچنین توضیح داده شد که یکی از راه کارهای حل مشکل Peer هایی که در شبکه بنا به هر دلیلی Reply Time بالا دارند ، تغییر مقدار Qualify به منظور جلوگیری از عدم انتقال تماس به دستگاه تلفن یا PBX است. در مطلب پی رو به شما آموزش خواهیم داد که این مقدار در Elastix چگونه قابل تغییر است.

تغییر مقدار Qualify در Elastix

ابتدا وارد کنسول تحت وب الستیکس شوید. از منوی PBX گزینه PBX Configurations را انتخاب نمایید.

SIP Poke no Answer - 1 - SIP Qualify Options

حال از منو سمت راست Extension مربوط به Peer ای که با مشکل Delay مواجه است را انتخاب کنید.

حال در بخش Device Options می توانید Qualify را بر اساس میلی ثانیه تعیین نمایید.

همان طور که از مقاله قبل می دانید ، مقدار پیش فرض Qualify برابر Yes به معنای فعال است. در این حالت مقدار آن ۲۰۰۰ میلی ثانیه در نظر گرفته می شود. در صورتی که بخواهید Qualify را غیر فعال کنید ، کافی ست آن را برابر No قرار دهید. همچنین ، اگر مقداری به جز ۲۰۰۰ میلی ثانیه را در نظر داشته باشید ، لازم است آن را به صورت عددی و بر اساس میلی ثانیه در فیلد Qualify وارد نمایید. مقدار پیشنهادی ما ۳۰۰۰ میلی ثانیه است که در بیشتر شبکه ها از بروز مشکلات جلوگیری می نماید. همچنین توصیه می کنیم در صورتی که شناخت کافی نسبت به نحوه عمل Qualify Options ندارید ، آن را برابر No  قرار ندهید و تنها مقدار آن را افزایش دهید.

پس از ویرایش ، جهت ذخیره تغییرات بر روی Submit کلیک کرده و سپس Apply config را برگزینید.

توصیه می شود بعد از انجام چنین تغییراتی یک بار دیوایس منتسب به Extension را Unregister  و Reregister نمایید. یا آن را Reboot کنید. هرچند که انجام این کار ضروری نیست.

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا