تکنولوژیوب

چرا به روزرسانی XAMPP از نسخه های قدیمی تر در ویندوز چالش برانگیز است و به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر قصد به روزرسانی XAMPP در ویندوز را دارید ، حتما ابتدا این مقاله را تا انتها بخوانید! به روزرسانی XAMPP از آن کارهایی ست که در ابتدا ساده به نظر می رسد. اما اگر یک بار آن را انجام دهید ، متوجه خواهید شد که شاید نیاز بود با تحقیق بیش تری اقدام به این کار می کردید. به همین دلیل ، در این مقاله سعی می کنم که تجربه خودم را در این خصوص با شما به اشتراک بگذارم. اگر شما نیز نکته خاصی را می دانید که ممکن است از قلم افتاده باشد ، بسیار خرسند خواهیم بود که آن را در قسمت نظرات همین مقاله برای استفاده سایر فارسی زبانان به اشتراک بگذارید.

بعضی از تغییرات بزرگ XAMPP در نسخه های جدیدتر که شما را دچار مشکل می کند!

اگر شما مانند من بخواهید XAMPP را بعد از مدت زمان زیادی به روزرسانی نمایید ، آماده مشاهده تغییرات بسیار زیادی باشید! اولین نکته بسیار مهم اینکه ، XAMPP مدت هاست که به جای Server Type قبلی که MySQL بود از ساختارهای MariaDB استفاده می کند!!! در واقع از نسخه ۵.۵.۳۰ به بعد!

این موضوع به چه معناست؟ قدیم ترها ، هر زمانی که می خواستیم XAMPP را به روزرسانی کنیم فایل های دیتابیس را که بر اساس mysql بود را از فولدر مربوطه قبلی به فولدر جدید انتقال می دادیم و همه چیز به راحتی کار می کرد! اما از نسخه های مذکور به بعد ، دیگر برای افراد تنبلی مثل من ، استفاده از چنین روشی امکان پذیر نیست 🙁 البته شما می توانید هنوز هم این کار را انجام دهید. چرا که mysql و ماریا دی بی ، دقیقا اطلاعات را به صورت یکسان index می کنند! اما تجربه نشان داده است که در بیش تر موارد اگر به روش اصولی این کار را پیش نبرید ، دیر یا زود با مشکلات آن دست به گریبان خواهید بود.

ماریا دی بی PHPMyAdmin

و این دلیل اصلی است که ما جامعه ادمین های تنبل به کاربران توصیه می کنیم که به جای اینکه از ما بپرسند XAMPP را چگونه به روزرسانی کنیم ، به آن ها بگوییم که قابلیت های نسخه های قبلی بسیار مناسب تر است. 😀 اما مشکل از جایی شروع می شود که خودمان به قابلیت های نسخه های جدید تر نیاز داشته باشیم. برای مثال ، ممکن است بخواهیم از برخی ویژگی های نسخه های PHP جدیدتر استفاده نماییم. در این صورت اولین راه حل این است که تمام Database ها را یک به یک بکاپ بگیریم 😐 و سپس آن ها را در سرور جدید Import کنیم. که البته هم گیج کننده و هم زمان بر خواهد بود.

به همین دلیل در هفته پیش رو سلسله مقاله هایی را آماده خواهیم کرد که یک راهنمای جامع به روزرسانی XAMPP را از راحت ترین روش ممکن ( مناسب برنامه نویسان و Help Desk های تنبل ) در اختیار شما خواهد گذاشت.

در مقاله های آینده ، ابتدا روش “تهیه بکاپ از دیتابیس MySQL در XAMPP نسخه های قدیمی به منظور به روزرسانی به نسخه های برپایه MariaDB” را خواهیم گفت و سپس “به روزرسانی XAMPP در ویندوز” را به طور کامل به همراه تصاویر شرح خواهیم داد.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مونا
مونا
10 ماه پیش

سلام من برنامه زمپ رو به روز رسانی کردم
حالا ورژن php شده ۸.۲ و نمیتونم قالبی که تهیه کردم رو راه اندازی کنم چون ioncube از این ورژن php پشتیبانی نمیکنه و من نمیدونم باید چی کار کنم تنها راهیی که به ذهنم میرشه اینه که زمپ ورژن پایین تر رو نصب کنم ولی نمیدونم باز مشکلم حل میشه یا نه اگر راه حل سریع تر و بهتری هست ممنون میشم کمکم کنید

دکمه بازگشت به بالا