VMWareمجازی سازی

ویژگی های تازه vSphere نسخه ۶.۷

به تازگی نسخه ۶.۷ از پلت فرم VMware vSphere ارائه شد. در این مقاله از وب سایت تک تیک به مرور برخی از مهم ترین قابلیت های این نسخه جدید خواهیم پرداخت.

API های تازه vSphere 6.7

مطابق مطالب مندرج در وب سایت VMware در این نسخه از API های جدیدی استفاده می شود که قابلیت هایی همچون پیاده سازی vCenter ، پیاده سازی و اجرای سناریو های دارای چند vCenter شبیه به هم از روی یک Template ، مدیریت اپلاینس vCenter و قابلیت های بکاپ و بازیابی را بهبود بخشیده اند.

سرعت چند برابری vSphere 6.7

VMware مدعی دو برابر شدن کارایی هر Operation در vCenter به نسبت ثانیه است. همچنین مصرف حافظه نیز تا سه برابر کاهش یافته است!
عملیات های مزتبط با DRS نیز تا سه برابر سریع تر شده اند. برای مثال روشن شدن ماشین ها در DRS سریع تر رخ می دهد.
از جمله دیگر بهبود ها در زمینه کارایی حذف افزایش سرعت به روزرسانی هاست های ESXi ها است. اگر یادتان باشد در نسخه قبلی حداقل ۲ بار نیاز به Restart یا راه اندازی مجدد هاست برای به روزرسانی یا دریافت Patch داشت که در این نسخه به یکبار کاهش پیدا کرده است. همچنین نوآوری تازه ای به نام vSphere Quick Boot در این نسخه وجود دارد که ESXi Hypervisor را بدون نیاز راه اندازی مجدد Host فیزیکی Restart می نماید !!! بنابراین در زمان شما صرفه جویی زیادی خواهد شد و نیازی به اجرای مجدد پروسه طولانی POST و پروسه های شبیه به آن برای ری استارت وجود نخواهد داشت.

لاگ فایل های مهم ESXi و vCenter و نحوه دسترسی به آن ها با استفاده از VMware Web Client

HTML5-based vSphere Client

کلاینت وب vSphere با وجود نوآوری ها و امکانات فراوان در نسخه ۶.۵ ضعف های زیادی نیز داشت که باعث می شد برخی از کاربران برای وظایف خاصی که هنوز از طریق vSphere Client امکان پذیر بودند از نسخه وب استفاده نکنند. به همین دلیل قطعا این مشکلات بایستی رفع می شدند. پاسخ VMware در این نسخه استفاده از قابلیت های HTML5 و حذف کامل Flash بود. حالا با این تغییرات وی ام ویر امیدوار است که تمام کاربران از HTML5-based vSphere Client لذت ببرند.

Hybrid Cloud

اما اصلی ترین بخشی که این بار نوآوری های اصلی شرکت VMware را به خود اختصاص داده است ، غلبه بر مشکلات Compatibility بین DataCenter ها ، سرویس های Cloud و اجراهای On-Premises است که مشکلات و چالش های فراوانی را ایجاد کرده بود. اکنون با استفاده از تکنولوژی هایی مانند Encrypted vMotion across vCenter instances که بهبودی امنیتی نیز به حساب می آید ، vCenter Server Hybrid Linked Mode ، Cross-Cloud and Hot Migration و در آخر Per VM EVC احتمالا بسیاری از مشکلات قبلی کاربران رفع خواهد شد و فصل جدیدی در زندگی حرفه ای کارشناسان مجازی سازی باز می شود.
در صورتی که هرگونه سوالی درباره هر یک از این قابلیت های تازه داشته باشید ، می توانید آن را در کامنت های همین مقاله با کارشناسان تک تیک مطرح نمایید و ما خیلی زود به شما پاسخ خواهیم داد.

۵ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا