امنیتتکنولوژی

امنیت فیزیکی و Access Card ها – قسمت دوم

در اولین مقاله سری امنیت فیزیکی در دیتاسنتر ، سه نمونه از مهم ترین کارت های Access را معرفی کردیم و تفاوت های آن ها را به خصوص از نظر سطح امنیت توضیح دادیم. در این مقاله به انواع دیگر کارت ها اشاره خواهیم کرد.

Bar-code Card یا کارت بارکد دار

کارت های بارکد دار یکی از ضعیف ترین کارت های Access از لحاظ امنیتی هستند. چرا که کپی آن ها به راحتی امکان پذیر است. از سوی دیگر کارت بارکد دار بسیار ارزان قیمت می باشد.

کارت بارکد دار

Infrared Shadow Card

این نوع از کارت ها با مخفی کردن بارکد توسط یک لایه پلاستیک PVC امنیت بیشتری را نسبت به کارت های بارکد دار فراهم می آورند. دستگاه Reader اشعه Infrared را بر روی کارت می اندازد و سایه بارکد توسط سنسورهایی که در سوی دیگر Reader قرار دارند مشاهده و خوانده می شود.

Infrared Shadow Card

Proximity Card

کارت های Proximity از انواع Contacless محسوب می شوند. به این معنا که جهت خواندن آن ها نیازی به تماس مستقیم به دستگاه Reader وجود ندارد. شاید برای تان جالب باشد که بدانید این کارت ها خود به دو نوع Passive  و Active تقسیم بندی می شوند. در نوع Active کارت می تواند دارای منلع تغذیه باشد که همین امر امکان استفاده از تکنولوژی هایی را فراهم می آورد که با دو متر فاصله از دستگاه Reader نیز عملکرد و ارتباط کارت را تضمین می نمایند.

Proximity Card
Collage electronic plastic card in hand on the background of the computer code and reader. The concept of security

Smart Card یا کارت هوشمند

آخرین نوع کارت ها که تقریبا پیشرفته ترین آن ها نیز محسوب می شود ، کارت های هوشمند یا Integrated Circuit Card هستند که به اختصار ICC نامیده می شوند. کارت های پایان خدمت ، کارت گواهینامه و کارت های ملی جدید ایران نیز از این نوع هستند. Smart Card ها قابلیت ذخیره اطلاعات زیاد و حتی انجام محاسبات را دارند و همچنین از روش های بسیار زیادی برای اتصال به دستگاه های مختلف بهره می برند. کارت هوشمند بهترین گزینه برای پیاده سازی و استفاده در محیط های SSO یا همان Single Sign On است. چرا که از امنیت بالایی برخوردار است.

امنیت ادوبی کانکت از صفر تا صد

کارت هوشمنددر مقاله بعدی راجع به سایر مفاهیم در امنیت فیزیکی صحبت خواهیم کرد.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا