vcenterVMWareمجازی سازی

انتخاب کارت شبکه ماشین مجازی در VMware vSphere – تفاوت E1000 با VMXNET3

در VMware vSphere کارت های شبکه مجازی انواع مختلفی دارند. اما رایج ترین آن ها E1000 و VMXNET3 هستند. در این مقاله خواهیم دید که تفاوت این کارت های شبکه در چیست و بهتر است کدام یک را برای ماشین مجازی مان استفاده نماییم؟

کارت شبکه مجازی E1000 یا VMXNET3 ؟

همان طور که می دانید در زمان ساخت یک ماشین مجازی بسته به نوع Operating System ای که در ویزارد ایجاد VM انتخاب می نمایید یکی از انواع vNIC برای شما در نظر خواهد گرفته شد. برای مثال اگر سیستم عامل ویندوز را انتخاب کرده باشید به احتمال زیاد کارت شبکه ای از نوع E1000  برای ماشین در نظر گرفته می شود. چرا که برای استفاده از این کارت شبکه شما نیاز به نصب درایور خاصی ندارید و حتی بدون VMware Tools نیز کارت شبکه شما عمل خواهد کرد.

کارت شبکه مجازی E1000 یک شبیه سازی نرم افزاری از یک کارت شبکه فیزیکی عادی ۱  GB است. از آن جایی که این نوع کارت شبکه ها از دیرباز بر روی سیستم های قدیمی نیز استفاده می شده اند ، اکثر سیستم عامل ها بدون هیچ مشکلی آن ها را شناسایی می کنند. اما چرا باید به سراغ یک کارت شبکه VMXNET3 برویم؟

پهنای باند کم E1000 در مقابل VMXNET3

اگر ماشین مجازی شما میزبان یک برنامه کاربردی است که نیاز به پهنای باند بسیار زیادی دارد ، در نتیجه میزان ۱ GB پهنای باند کارت شبکه E1000 مناسب شما نخواهد بود و به پهنای باند بسیار بیشتری احتیاج خواهید داشت. در این جا به ناچار باید از کارت شبکه VMXNET3 که یک پهنای باند ۱۰ GB را پشتیبانی می کند استفاده نمایید.

اما برای استفاده از کارایی مناسب این کارت شبکه در بعضی از سیستم عامل ها مانند Windows Server 2008 R2 و RedHat/CentOS 5 نیاز به نصب VMware Tools وجود دارد. هر چند که این موضوع را نمی توان یک مشکل دانست ، چرا که نصب VMware Tools برای کارکرد صحیح ماشین مجازی در هر حال توصیه می شود.

VMXNET هیچ همتای فیزیکی ای ندارد. در واقع زمانی که شما از این نوع کارت شبکه بر روی ماشین مجازی تان استفاده می نمایید مانند این است که به طور مستقیم در حال استفاده از کارت شبکه Hyper Visor هستید. در تصویر زیر مقایسه کارایی این دو نوع کارت شبکه را در سیستم عامل های ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ مشاهده می نمایید که توسط وب سایت rickardnobeL انجام شده است.

۱ ۲ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا