Issabel

قابلیت DISA در ایزابل

DISA قابلیتی است که این امکان را به ما میده تا افرادی که خارج از سامانه تماس می گیرند بتوانند به شماره های داخلی مرکز تلفن به طور مستقیم دست یابند.
به طور خلاصه تر مثلا شما خارج از سازمان قرار دارید میخواهید با شماره های داخلی سازمان یا اینکه اصلا با خود شماره سازمان به جایی زنگ بزنید حالا میاید با استفاده از DISA به مرکز تلفنی زنگ میزنید بعد بهتون بوق آزاد میده انگار که در داخل سازمان پشت تلفن خودتون باشید. مثل این میمونه شما VPN بزنید و به شبکه سازمان متصل بشید.

برای فعال سازی DISA در ایزابل از منو PBX وارد PBX Configuration شوید سپس بر روی DISA کلیک کنید.


DISA name یک نام وارد کنید.
PIN برای متصل شدن به DISA یک رمز عبور قرار دهید. حتما رمز عبور قرار بدید.
Response Timeout مدت زمانی که صبر میکنه تا شما رمز عبور وارد کنید پیش فرض بر روی ۱۰ ثانیه میباشد.
Digit Timeout این گزینه مدت زمانی که سیستم باید بین ورود ارقام تا شماره گیری باید منتظر باشد را معین می نامید. یعنی پس از اینکه تماس گیرنده رقم های خود را وارد کرده و منتظر برقراری تماس می شود، سیستم چقدر (بر حسب ثانیه) باید صبر کند و ارقام وارد شده را برای برقراری تماس به استریسک بفرستد.
Require Confirmation این گزینه از مشترک میخواهد قبل از شنیدن صدای بوق و آمادگی برای داشتن بوق ازاد کلید ۱ را شماره گیری نماید- برای زمانی که کسی اشتباهی به DISA متصل نشود.
Caller ID برای تغییر caller ID خود از این گزینه استفاده کنید. این مورد بستگی به ترانک خروجی شما دارد در اکثر موارد مورد استفاده نمی باشد. شما میتوانید این گزینه را خالی نگه دارید. فرمت این گزینه باید بصورت “Caller Name” <##########> باشد که در آن جای Caller Name  نام تماس گیرنده و جا ########## شماره تماس گیرنده قرار داده میشود(مثلاً “Saeed” <09111234567>). در صورتیکه این گزینه خالی باشد، شماره تماس گیرنده بعنوان CallerID برای مقصد فرستاده میشود.
Context مشخص میکنه به چه Context متصل شویم
Allow Hangup کاربری که داره از DISA استفاده میکنه برای قطع تماسی که در حال صحبت است میتونه از کلید ** ۲ تا ستاره استفاده کنه اینجوری هنوز داخل DISA هستش
در آخر بر روی Submit Change کلیک کنید.

حالا میتوانید این DISA که ایجاد کردید را در IVR یا در Inbound Route قرار بدید.
من در این سناریو اومدم DISA که ایجاد کردم داخل IVR گذاشتم وقتی به شماره شرکت زنگ بزنم و شماره ۵ رو بگیرم به DISA متصل میشم بعد اینکه پسورد رو بدم بهم بوق آزاد میده و میتونم به داخلی ها یا بیرون شرکت با خود شماره شرکت زنگ بزنم.

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله
آموزش Paging and Intercom در ایزابل
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا