امنیتلینوکس

نصب Nmap در لینوکس کالی

Nmap یکی از مشهورترین ابزارهای آنالیز شبکه ها ، اجرای اسکن های امنیتی ، ممیزی شبکه و یافتن پورت های باز در دستگاه ریموت است. این ابزار دارای نسخه های ویندوزی و لینوکسی می باشد. این ابزار توسط گوردون لیون Gordon Lyon که او را با نام مستعار Fyodor Vaskovich نیز می شناسیم نوشته شد. هدف اولیه او خلق ابزاری بود که با استفاده از آن بتوانیم یک نقشه کامل از شبکه ای که چیزی از آن نمی دانیم ، ترسیم نماییم.

Nmap با استفاده از بسته های خام آی پی Raw IP packets سایر هاست های موجود در شبکه را می یابد و حتی می تواند به شما بگوید که این هاست ها چه سرویس هایی را ارائه می کنند و چه سیستم عاملی بر روی آن ها نصب شده است. مواردی که تا اینجا گفته شد تنها بخش کوچکی از کارائی های بی شمار Nmap هستند.

وب سایت اصلی این پروژه در این لینک قرار دارد.

در این راهنما از وب سایت تک تیک ما روش دریافت و نصب Nmap را که بسیار ساده است در لینوکس کالی توضیح خواهیم داد. لازم به ذکر است که لینوکس Kali که در این آموزش استفاده شده است نسخه موجود در Windows Store است که پیش از در مقاله Windows subsystems for Linux روش نصب آن را آموزش داده بودیم. در صورتی که به دنبال نرم افزار ساده تر با کارایی کم تر باشید ، پیشنهاد من به شما مطالعه مقاله ای در رابطه با Advanced Port Scanner است که همکار عزیزم علی کارآگاه پیش از این در وب سایت تک تیک قرار داده است.

نصب Nmap در لینوکس کالی

ابتدا دستور sudo apt-get install nmap را در محیط ترمینال Linux اجرا نمایید.

نصب ان مپ در لینوکس کالی

در این جا یک پیغام از شما درخواست می کند که تایید کنید مقدار مشخصی از فضای هارد دیسک شما اشغال خواهد شد. حرف y را جهت تایید تایپ نمایید.

همان طور که مشاهده می کنید بسته به صورت خودکار نصب می شود :

اکنون می توانید با دستور nmap help از نصب صحیح آن اطمینان حاصل نمایید.

برای مثال اکنون به راحتی با دستور nmap facebook.com پورت های باز فیس بوک و سرویس هایی که ارائه می کند را مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است که شما مجبور نیستید که حتما برای استفاده از قابلیت های Nmap در ویندوز لینوکس کالی را نصب کنید و نسخه ویندوزی این ابزار نیز جهت نصب موجود است.

۱ ۱ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا