CCNA Routing & Switchingسیسکو

تشریح نمونه سوالات CCNA – قسمت دوم

در مقاله گذشته از این سری اولین نمونه سوال آزمون CCNA را بررسی نمودیم. در این مقاله با بررسی پاسخ های چند سوال دیگر یک گام به سمت موفقیت در آزمون های شرکت CISCO نزدیک تر خواهیم شد. در صورتی که شما هم اکنون در حال خواندن نمونه سوالات آزمون سیسکو هستید ، می توانید پرسش های دشوار تر را نیز در قسمت نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا همکاران ما در تک تیک پاسخ آن ها را برای شما شرح دهند.

مطابق مقاله قبل از سوالات تئوری آغاز خواهیم کرد و سپس در مقاله های آینده نمونه سوالاتی که نیاز است برای فهم بهتر در Packet Tracer پیاده سازی شوند را نیز توضیح خواهیم داد.

متن سوال ۲ به فارسی :

یک Inbound Access List بر روی اینترفیس سریال پیکربندی شده است که جلوی پکت های ورودی TCP و UDP را برای پورت های ۲۱ ، ۲۳ و ۲۵ می گیرد. ورود کدام یک از موارد زیر در این ACL مجاز است؟ ( سه پاسخ را انتخاب نمایید. )

متن انگلیسی سوال ۲ :

An inbound access list has been configured on a serial interface to deny packet entry for TCP and UDP ports 21, 23 and 25. What types of packets will be permitted by this ACL? ( Choose three )

  1. FTP
  2. Telnet
  3. SMTP
  4. DNS
  5. HTTP
  6. POP3

جواب صحیح : D ، E و F

همان طور که می دانید Access List ها می توانند ترافیک TCP و UDP را بر روی اینترفیس ها مسدود نمایند. در اینجا گفته شده است که Access List نوشته شده برای اینترفیس سریال پورت های ۲۱ ، ۲۳ و ۲۵ را غیرفعال می نماید. سرویس هایی که بر روی این پورت ها قرار دارند عبارتند از FTP بر روی پورت ۲۱ ، Telnet بر روی پورت ۲۳ و در نهایت SMTP که بر روی پورت ۲۵ فعالیت می نماید. در نتیجه بقیه سرویس ها بر اجازه فهالیت از طریق این Interface را خواهند داشت. این سرویس ها در بین پاسخ ها عبارتند از DNS ، HTTP و POP3 که پاسخ های صحیح خواهند بود.

معرفی سوئیچ های Cisco Catalyst 2960-C and 3960-C Series Compact

متن سوال ۳ به فارسی :

کدام یک از ویژگی های زیر مربوط به Telnet است؟ ( دو پاسخ انتخاب شود )

  • Telnet دیتا را به صورت متن ساده منتقل می نماید.
  • این پروتکل بیش از این در تجهیزات سیسکو پشتیبانی نمی شود.
  • تلنت از SSH امن تر است.
  • برای پیاده سازی و اجرای Telnet به یک Enterprise License نیاز داریم.
  • برای استفاده از Telnet بایستی دیوایس مقصد نیز جهت بهره برداری از تلنت پیکربندی شده باشد

متن پرسش به زبان انگلیسی

What are two characteristics of Telnet? ( Choose Two )

  1. It sends data in clear text format
  2. It is no longer supported on Cisco network devices.
  3. It is more secure than SSH
  4. It requires an enterprise license in order to be implemented
  5. It requires that the destination device be configured to support Telnet connections

 

Telnet بخشی از TCP/IP protocols suite است که یک نوع پروتکل ترمینال مجازی می باشد. این پروتکل اجازه می دهد که بتوانیم به تجهیزات Remote متصل شویم ، اطلاعات آن ها را استخراج نماییم و برنامه هایی را بر روی Remote Devices اجرا کنیم.

Telnet نا امن محسوب می شود. علت این نا امنی انتقال اطلاعات به صورت Clear Text است. این همان دلیلی است که نشان می دهد گزینه اول در پرسش بالا صحیح است.

همچنین باید بدانیم که در Telnet دیوایس مقصد بایستی از TCP/IP protocol suite پشتیبانی نماید. در غیر این صورت اتصال برقرار نخواهد شد. در نتیجه گزینه آخر نیز درست است.

لطفا اگر این مطلب برای شما سودمند است ،  آن را به اشتراک بگذارید.

Session Establishment در PPP چگونه صورت می پذیرد؟

 

 

 

۳.۷ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
حسین
حسین
5 سال پیش

با سلام عالی لطفا سئالات بیشتری بزارید با تشکر

دکمه بازگشت به بالا