سیسکو

تشریح نمونه سوالات CCNA – قسمت اول

در مجموعه مقاله های پیش رو ، قصد داریم که نمونه سوال های امتحان های گذشته شرکت سیسکو را به صورت تحلیلی مرور کنیم. بدین ترتیب با خواندن این مقاله ها نه تنها با سوالات آزمون های مختلف آشنا می شوید ، بلکه این روش جذابی برای آموختن مباحث تازه نیز هست. پس در اولین سری از این مجموعه با ما همراه باشید :

نمونه سوال CCNA 

متن سوال به زبان فارسی :

فرض کنید یک مدیر شبکه ، پیکربندی یک هاست را با بررسی امکان برقراری یک ارتباط FTP بررسی می کند. این عمل در بالاترین سطح در چه لایه ای اتفاق می افتد؟

متن سوال به زبان انگلیسی :

A network administrator is verifying the configuration of a newly installed host by establishing an FTP connection to a remote server. What is the highest layer of the protocol stack that the network administrator is using for this operation?

پاسخ ها :

Application

Presentation

Session

Transport

Internet

Datalink

همان طور که می دانیم در مدل OSI هفت لایه مختلف وجود دارد. در بین جواب هایی که برای این سوال در نظر گرفته شده است ۶ لایه از این ۷ لایه ذکر شده است. لایه غایب در بین پاسخ ها لایه Physical می باشد که مسلما جواب درست نخواهد بود.

همچنین FTP که سرنام عبارت File Transport Protocol است یک پروتکل استاندارد شبکه می باشد که برای انتقال فایل بین کامپیوترها در شبکه از آن استفاده می شود. به طور معمول بالاترین لایه ای که پروتکل های انتقال فایل در آن کار می کنند ،  لایه Application است.

پروتکل های اصلی که در لایه Application دسته بندی می شوند در RFC شماره ۱۱۲۳ تشریح شده اند. RFC مخفف Request for Comment است که توسط سازمان IETF تدوین می گردد.

بنابراین ، پاسخ سوال مطرح شده گزینه Application است.

جهت مشاهده سوال های بیش تر و بحث درباره پاسخ آن ها عضو کانال تلگرامی WeallarebiTs شوید.

در مقاله های آینده پرسش های بیشتری را بررسی خواهیم نمود. همچنین شما می توانید سوالاتی را که مایل به تشریح آن ها هستید ، در قسمت نظرات مطرح نمایید. کارشناسان تک تیک پاسخ آن ها را خیلی زود برای شما منتشر خواهند کرد.

۵ ۳ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین نظرات با تعداد رای بالا
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
میلاد
میلاد
4 سال پیش

بقیه سوالا کجاس ؟؟

دکمه بازگشت به بالا