Kerio Operatorتلفن تحت شبکه

نصب Kerio Operator 2.5.2

Kerio Operator یک سیستم تلفنی IP PBX می باشد. دامنه کاربرد آن در وب سایت شرکت سازنده  برای سازمان های کوچک و متوسط تعیین شده است. بنابراین استفاده از آن در سازمان های Enterprise پیشنهاد نمی گردد.

kerio-operator-1

این نرم افزار مرکز تلفن با کارت های تلفنی همچون Digium سازگار می باشد. همچنین حداقل سخت افزار مورد نیاز آن یک پردازنده تک هسته ای Intel Celeron ، ۵۱۲ مگابایت RAM و ۸ گیگابایت فضای هارد دیسک است. Virtual Appliance این نرم افزار در وب سایت سازنده جهت استفاده بر روی VMware Workstation ورژن ۹ به بالا ، VMware Player نسخه ۵ به بعد و همچنین VMware ESXi 5.1 به بالا موجود است.

برای برقراری تماس با استفاده از Kerio Control مانند هر IP PBX دیگری نیاز به تلفن های VoIP به عنوان کلاینت خواهید داشت که برندهایی چون Polycom ، Cisco ، Snom ، Grandstream ، Mitel و Yealink از جمله وندورهایی هستند که شرکت Kerio برای استفاده در Kerio Operator تایید نموده است.

نصب Kerio Operator

  • هاست را از طریق مدیای نصب Kerio Operator بوت نمایید.
  • پس از بوت شدن سیستم از روی مدیا ، End User License Agreement به شما نمایش داده می شود. با کلید F8 آن را تایید نمایید.

kerio-operator

در قسمت بعد به شما هشدار داده خواهد شد که همه اطلاعات هارد دیسک برای نصب Kerio Operator پاک می شود. لازم به ذکر است که نصب هم زمان Kerio Operator با سیستم عامل های دیگر بر روی یک هاست امکان پذیر نمی باشد. برای تایید مطالب بالا می بایست کد نشان داده شده را در قسمت Confirm تایپ نمایید.

kerio-operatorپس از انجام آن مراحل نصب Kerio Operator شروع خواهد شد. همان طور که مشاهده می نمایید  نصب Kerio Operator بسیار ساده و کاملا اتوماتیک می باشد. پس از پایان یافتن آن با پیغام Installation Complete رو به رو خواهید شد. مدیای نصب را از هاست Eject نمایید و با کلید Enter سیستم را Reboot نمایید.

kerio-operator-4بعد از Reboot می توانید با اتصال به IP نمایش داده شده از طریق مرورگر وب وارد محیط Kerio Operator شوید.

kerio-operator-5قبل از اولین استفاده ، بایستی Activation Wizard نمایش داده شده را کامل نمایید. در پنجره اول زبان مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر روی Next کلیک کنید. گزینه I agree with the End User License Agreement را فعال و بر روی Next کلیک نمایید.

  • در قسمت Server Settings مقدار Time Zone را مشخص و بر روی Next کلیک نمایید. در قسمت آخر در صورتی که علاقه مند هستید که با ارسال اطلاعاتی از سرور شما به Kerio Technologies در جهت بهبود Kerio Operator همکاری داشته باشید تیک گرینه Allow Kerio Operator to send anonymous usage statistics to kerio technologies را فعال نمایید. بر روی Next کلیک کنید.
  • در قسمت Administrator account پسورد کاربر Admin را مشخص نمایید. در صورتی که مایل هستید پیغام های هشدار Kerio Operator به ایمیل شما ارسال گردد ، تیکِ Do you want to receive alerts را فعال کنید و در آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید.

kerio-operator-7توجه داشته باشید که Kerio سرویسی به نام My Kerio دارد که می توانید محصولات مختلف خود را در این سرویس  اضافه نموده و همه آن ها را در آن مدیریت نمایید. در صورتی که قصد استفاده از سرویس My Kerio را دارید ، تیکِ دو گزینه بعدی را نیز فعال نمایید. ( البته اگر گزینه آخر فعال باشد ، بعد از پایان Actication Wizard وارد مراحل تنظیم My Kerio خواهید شد. )

بر روی Next کلیک نمایید. سپس Finish را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی Finish سرور Kerio Operator یک بار ری استارت خواهد شد. پس از Load شدن مجدد آن پنجره لاگین را در مرورگر مشاهده می نمایید که با نام کاربری admin و کلمه عبوری که در طی Wizard مشخص گردید وارد کنسول مدیریتی Kerio Operator خواهید شد.

kerio-operatorدر آینده مقالات بیشتری درباره استفاده از Kerio Operator در وب سایت تک تیک منتشر می شود. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش نظرات ارسال نمایید. اگر تجربه ای درباره استفاده از Kerio Operator دارید لطفا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با ارسال مقاله در این باره ، وب سایت تک تیک آن را به نام شما به عنوان نویسنده افتخاری منتشر می نماید.

 

 

۰ ۰ رای دادن
رای دادن به مقاله

نوید داریا

Experienced IT Specialist with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in VMware ESX, Domain Name System (DNS), DHCP, VoIP, Veeam Backup Solutions, Adobe Connect, Servers, and Data Center. Strong operations professional graduated from Amirkabir University of Applied Sciences and Technology. Now I am studying Informatics at Vienna University
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
دکمه بازگشت به بالا